חדשות חוץמבזקים

שיחות חשאיות בין רוסיה לארה"ב, ותקרית חמורה במימי הים התיכון

העיתון הרוסי "קומרסנט" דיווח היום (חמישי) כי משרד ההגנה הרוסי מנהל משא ומתן חשאי עם הפנטגון על המצב בסוריה ועל התקיפה האפשרית, כך דיווחו לעיתון מקורות ביטחוניים במשרד ההגנה הרוסי שמסרו את הדברים בעילום שם.

על פי הדיווח, צבא רוסיה לוחץ על ארצות הברית שתספק לו את בנק המטרות שארצות הברית מתכננת לתקוף, על מנת שייערך כדי להוציא את כוחותיו מחוץ לקו האש על מנת שלא ייפגעו. רוסיה נרגעה מאז ציוצו של טראפ בטוויטר, כי הטילים של ארצות הברית בדרך והאיום שהשמיעה רוסיה על הפלת הטילים האמריקנים כבר לא חזרה על עצמה.

על פי הערכה, האמריקנים יתאמו עם הרוסים את יעדי התקיפה על מנת שלא תהיה התנגשות בין שתי המדינות, אך אין ספק כי ארצות הברית תתקוף בסוריה וזאת משום שתי סיבות עיקריות. האחת, טראפ לא ירצה להיראות כמי שאינו עומד במילתו לאחר שהשמיע איומים לכל עבר בנוגע לתקיפה והסיבה השנייה "למען ייראו ויראו", שהעולם יראה שאין מבליגים על שימוש בנשק כימי המנוגד לחוק הבינלאומי ושיש "בעל הבית" בעולם שיודע להציב גבולות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, הודיע היום הפרלמנט הרוסי לאזרחיו שימנעו מטיסות למזרח התיכון בעקבות איומי ארצות הברית לתקוף בסוריה. כמו כן, הרוסים החלו בפינוי חייליהם מהבסיסים הצבאיים והעברת כלי טיס וכלים צבאיים אחרים מחשש להפצצה.

על רקע התקיפה האפשרית המרחפת מעל סוריה, הודיע היום הצבא הרוסי שממשלת סוריה השתלטה באופן מלא על העיר דומא שבפאתי דמשק, שהוחזקה על ידי המורדים, שם בוצעה התקיפה הכימית בתחילת השבוע.

למעלה מ- 13,500 לוחמים סוריים ומשפחותיהם עזבו החודש את דומא במסגרת "עסקת הפינוי" בין המורדים לצבא הרוסי, בעלת בריתה של ממשלתו של נשיא סוריה, בשאר אסד. עוד דווח כי ב-24 שעות האחרונות עבו את העיר 1,500 איש.

צילום: סוכנות הידיעות סאנא

בנוסף, הצרפתים מדווחים כי אירעה תקרית חמורה במימי הים התיכון כאשר מסוק רוסי טס בגובה נמוך סמוך לספינת הטילים הצרפתית שחמושה בטילי שיוט ועומדת בים התיכון כחלק מההכנה למתקפה הצבאית בסוריה שמתכנן נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הצרפתים אומרים שהמסוק היה כל כך קרוב עד כדי סכנה של ממש. גם רשת CNN דיווחה כי שמטוסי קרב רוסיים הפריעו לפחות ארבע פעמים כשטסו בגובה נמוך סמוך למשחתת האמריקנית דונלד קוק הנמצאת בים התיכון.

צילום: reseauinternational

המתיחות באזור נמשכת וייתכן שישראל לוקחת חלק במישור המודיעיני בלבד. לפני מספר דקות פרסם מקור ביטחוני שעוקב אחר תנועות מטוסים כי מטוס מסוג 550 CAEW או AEW של חיל האוויר הישראלי שהמריא מנבטים נצפה דרומית לקפריסין מול חופי סוריה. יש לציין כי מדובר במטוס של חיל האוויר שעיקר תפקידו הוא איסוף מודיעין.

ברוסיה דווח על שני מפציצים אסטרטגיים רוסים Tu-95MS וזוג מפציצים טופולב Tu-160 שמלווים במטוסי תדלוק Il-78M אשר עזבו לפני זמן קצר את בסיס חיל האוויר אנגלס ובהמשך הצטרפו אליהם עוד מספר מטוסי קרב מסוג Su-35S (סוחוי). לא ברור לאן המריאו, האם לסוריה כהכנה לתקיפה או שמא לפריסה בבסיס האיראני בהמדאן, שם ביקשו הרוסים מהאיראנים להציב את המטוסים כהחנה לתקיפה בסוריה.

צילומי לווין שמראים כי המטוסים עזבו את הבסיס
צילומי לווין שמראים כי המטוסים עזבו את הבסיס
צילומי לווין שמראים כי המטוסים עזבו את הבסיס
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח