חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

סרטון ירי הצלף בעזה: הושלם התחקיר, צה"ל מגבה את הצלף

צה"ל סיים את התחקיר הראשוני בנוגע לסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ולאחר מכן בכלי התקשורת בו נראה חייל צה"ל מבצע לכאורה ירי לעבר מחבל ברצועת עזה כשברקע נשמעת התלהבות החיילים לאחר הפגיעה. על פי הממצאים הסרטון צולם ביום שישי בתאריך 22 בדצמבר 2017 אחר הצהריים, במהלך הפרות סדר אלימות במרחב כיסופים. הסרטון מתעד חלק קצר מההתמודדות עם הפרת סדר אלימה, שכללה זריקות אבנים וניסיונות חבלה בגדר, ונמשכה כשעתיים. במהלך הפרת הסדר ננקטו צעדים רבים לפיזורה, לרבות כריזה וקריאה לעצירה, הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר. משכל אלה לא הועילו בוצע ירי של כדור בודד לעבר אחד החשודים בארגון והובלת האירוע כשהוא נמצא מטרים ספורים מהגדר. כתוצאה מהירי הוא נפגע ברגלו ונפצע.

הסרטון לא צולם מהעמדה ממנה בוצע הירי, והוא צולם על ידי חייל שאינו שייך באופן אורגני לכוח שירה. לאחר השלמת התחקיר המבצעי המלא ע"י שדרת הפיקוד הרלוונטית יועברו ממצאיו, כמקובל, לבחינת הפרקליטות הצבאית.
באשר לצילום בלתי מורשה של אירוע מבצעי, הפצת החומר המצולם וההתבטאויות הנשמעות בו, יצויין כי אלו אינן הולמות את הרוח ומידת האיפוק המצופה מחיילי צה"ל ויטופלו במישור הפיקודי בהתאם.

הסרטון המדובר שהופץ

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח