חדשות חוץמבזקים

טראמפ: "אחליט על התגובה למתקפה הכימית בקרוב"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צוטט בסוכנות הידיעות רויטרס לפני זמן קצר (שני) באומרו כי "ארצות הברית טרם קבעה מי עומד מאחורי המתקפה הכימית בדומא. אנו נדע בקרוב אם רוסיה, איראן או סוריה עומדות מאחורי ההתקפה ונקבל החלטה חשובה במהלך ה-48 השעות הקרובות." בישיבת הקבינט חזר הנשיא טראמפ על דבריו והבהיר "אחליט על התגובה למתקפה הכימית בקרוב. כל האופציות על השולחן".

בתוך כך שר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס אמר כי אינו פוסל תקיפה אווירית של ארצות הברית נגד סוריה בתגובה למתקפה הכימית לכאורה על אזור המורדים, בדומא בה נהרגו עשרות אזרחים. "אני לא שולל כרגע שום דבר" אמר מאטיס בפגישתו בפנטגון עם שייח' תמים בן חמד אאל ת'אני, אמיר קטאר.

מאטיס הוסיף, "הדבר הראשון שאנחנו צריכים בכלל להתייחס אליו הוא למה בכלל יש עדיין נשק כימי בסוריה? אנחנו הולכים לטפל בנושא הזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על רקע התקיפה הכימית בדומא הותקף הלילה בסיס חיל האוויר הסורי T-4 בחומס ובתקיפה נהרגו 14 בני אדם, מתום 5 איראנים. הפנטגון פרסם הודעה בה הכחיש את הדיווחים בתקשורת הממלכתית הסורית שטענה בתחילה כי ארצות הברית תקפה את הבסיס במערב סוריה, "בשלב זה משרד הביטחון אינו מנהל תקיפות אוויריות בסוריה" נכתב בהודעה "עם זאת, אנו ממשיכים לבחון מקרוב את המצב".

משרד ההגנה הרוסי דיווח כי חיל האוויר הישראלי הוא שביצע את התקיפה בבסיס חיל האוויר הסורי. גורמים בישראל לא הגיבו לדיווח.

שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס  (צילום: ברנדן סמיאלובסקי / AFP / Getty Images)
Back to top button