חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ טיבי בתהלוכה בסכנין: "ישראל רצחה את העיתונאי בהפגנה לא אלימה"

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) השתתף היום (שבת) בתהלוכה בסכנין לאות הזדהות עם העם הפלסטיני בעזה וכמחאה על הרג העיתונאי יאסר מורטג'ה אמש בגבול הרצועה וקרא לפתוח בחקירה פלילית כנגד הצלף שביצע את הירי ולהעמידו לדין בגין רצח. לדבריו כשצלף מכוון באופן ממוקדם ויורה מדובר ברצח בכוונת תחילה.

ח"כ טיבי הוסיף כי "מדובר ברצח במהלך הפגנה לא אלימה, ללא נשק. זאת למרות שאין מלחמה, לא הייתה מלחמה בגבולות עזה, הייתה הפגנה לא אלימה מול צבא אלים ולכן זה דורש חקירה. אני מצפה מכל עיתונאי בישראל שישאל שאלות, שיבדוק את הטענות אולי הן צודקות אולי לא אבל לפחות חייב שתהיה עמדה גם מקצועית אבל בעיקר מצפונית". מוקדם יותר אמר ח"כ טיבי כי "כל חלמו של העיתונאי היה לצלם את עזה מהאוויר".

קריקטורה של העיתונאי מצלם את רצועת עזה מהשמים

בתוך כך, אמרו היום באיחוד האירופי על ההפגנות שהתרחשו אמש בגבול עזה כי " לפחות 9 פלסטינים נהרגו אתמול ומאות נפצעו כתוצאה מירי חי של ישראל. דבר זה מעלה שאלות רציניות לגבי שימוש פרופורציונלי בכוח. בנוסף יש להבהיר את הדיווחים של צה"ל על השלכת אבנים ובקבוקי תבערה, וניסיונות לחצות את הגדר"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם במשרד החוץ המצרי גינו היום את השימוש המופרז בכוח של ישראל נגד אזרחים פלסטינים ברצועת עזה.

משרד הבריאות בעזה עדכן כי בהפגנת השיבה שהחלה ביום שישי שעבר ועד היום נהרגו 29 פלסטינים, 2,850 נפצעו מתוכם 40 נשים, 202 ילדים. מכלל הפצועים 79 במצב קשה.

סיכום ההרוגים והנפגעים בצעדת השיבה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח