חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

השר ארדן: "הבערת הצמיגים תפגע בתושבי הרצועה"

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן אמר הבוקר (חמישי) "מי שיפגע בסופו של דבר מהבערת הצמיגים ומהזיהום האוויר הכבד שישרור שם באזור, זה קודם כל תושבי רצועת עזה, ועוד יותר מכל, זה התושבים שישתתפו בפועלות הבלתי חוקיות ליד הגדר- כוחות הביטחון ערוכים בצורה מקצועית ומקיפה לכל השינויים שארגון טרור החמאס מנסה לשנות בשטח".

"אין דרך הרי לגרום לעולם ולקהילה הבינלאומית לא להתייחס לרצועת עזה. לצערי הרב, זה סדר העדיפויות המעוות של הקהילה הבינלאומית: יכולים להיהרג בסוריה מאות אלפי אזרחים וזה יקבל פחות תשומת לב ועניין מאשר עימות כלשהו בין ישראל לארגון טרור מוכרז כמו החמאס. אנחנו נעשה הכל כדי לתעד את האירועים בשטח, כדי לחשוף אותם בעולם, כדי להציג את האמת על מה שקורה שם, על ארגון הטרור החמאס שמשתמש לרעה באזרחים ובתושבים כמגן אנושי".

"לצערי הרב, כשיש ארגוני שמאל הזויים, קיצוניים וישראליים שעוזרים לאויב, שבזמן שאנחנו בעימות מול ארגון טרור כמו החמאס, ממש תוקעים סכין בגבם של תושבי הדרום וקוראים לחיילים לסרב פקודה ולא להגן על גבולה של מדינת ישראל, אז בהחלט זה דבר שפוגע קשות, ולכן אני פניתי אתמול ליועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו שישקול פה פתיחת חקירה פלילית בגין המרדה כנגד ארגון 'בצלם'".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בג"ץ הלך וסרס במספר רב של החלטות את כל הכלים שאנחנו חוקקנו או הקמנו כמו "מתקן חולות" כדי לייצר תמריץ למסתננים לעזוב, אבל ברגע שמתקן "חולות", שעלה רבע מיליארד כל שנה הפך לסוג של קייטנה למסתננים בגלל ההחלטות בג"ץ, נותרנו בלי אחד הכלים המרכזיים להוצאת המסתננים ממדינת ישראל. אם יש כאן אחדות בזירה הפוליטית כדי לחוקק את החוקים הנדרשים, אז אפשר בהחלט לדבוק במתווה הקודם של גירוש המסתננים והחזרתם למדינה שלישית, והכיוון כרגע שאליו מוביל ראש הממשלה זה הכיוון הנכון. יש כאן מטרה לאומית חשובה להגן על אזרחי מדינת ישראל מן המסתננים אשר משנים את אופייה של מדינת ישראל באותן המקומות בישראל שהם מתגוררים".

Back to top button