חדשות הארץמבזקים

"לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כים ממרצ בחשד להסתה ועידוד טרור"

תנועת "אם תרצו" פנתה הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת מסיעת מרצ וחבריה מהתאגיד הפוליטי הזר "הקרן לישראל חדשה" בחשד לעידוד הסתה לטרור.

הפנייה מבוססת על הודעת צה"ל כי פחות מיממה לאחר סיום האירוע, האירוע הוגדר כאירוע טרור וכי לפחות עשרה מבין 16 ההרוגים הם מחבלים. ארגון הטרור חמאס אף הודיע בעצמו כי חמישה מתוכם הם פעילים בזרוע הצבאית של הארגון.

בפנייתו ליועמ"ש כתב יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג כי: "תנועת "אם תרצו" מבקשת להפנות את תשומת לבך למספר אמירות של מספר אישים שלכאורה הם
עבירה ברורה על סעיף 24 בחוק המאבק בטרור, וסעיף 103 בחוק העונשין כדלקמן: גילוי הזדהות עם ארגון טרור שדינם מאסר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל הסניף הישראלי של התאגיד הפוליטי הזר "הקרן לישראל חדשה" מיקי גיצין: כתב כי " מדאיג לראות איך פעילות לא אלימה מפחידה את הכיבוש יותר מכל פיגוע. הדרך הטובה ביותר להיאבק בכיבוש ולשאוף לשלום היא ע"י שילוב כוחות לא אלים של ישראלים ופלסטינים."

במכתבו הוסיף פלג כי: "דבריו של גיצין הינם לכל הפחות הזדהות עם אירוע שדובר צה"ל הגדיר כ"הפגנת טרור" ובנוסף קריאה לשיתוף פעולה בין מה שהוא הגדיר "פעולה לא אלימה" מהצד הפלסטיני לבין פעילות לא אלימה בצד הישראלי שהוא כביכול מוביל בצד הישראלי."

באותו הזמן כתב חבר בועד המנהל של ארגון "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר כי: " 16 הרוגים ומאות פצועים מאש חיה על מפגינים זאת תוצאה בלתי נסבלת של אצבע קלה על ההדק. זה לא ״איפוק״, זאת מדיניות דיכוי אלימה ואכזרית."

על פי הפרסומים גם יו"ר סיעת מרצ ח"כ תמר זנדברג הגדילה לעשות ובהודעה שהפיצה לתקשורת נראה בברור כי היא מבקשת לפגוע בחיילי צה"ל: "חברת הכנסת תמר זנדברג קראה להקים ועדת חקירה וכן לא התייחסה כליל לעובדה שהפגנת הטרור התקיימה בחסות של ארגון הטרור חמאס. כמו כן קריאת לחקור את הוראות הפתיחה באש והתכוננות הצבאית עולה ניסיון ברור לערער על רוח חיילי ישראל ותושביה בעמידתם בפני אויב"

פלג סיים את מכתבו באומרו כי: "לאור האמור לעיל, אנו קוראים לך לפתוח בחקירה פלילית נגד האישים שצוטטו במסמך זה בהתאם לסמכויות של משרד היועץ המשפטי לממשלה."

מכתב ליועץ המשפטי לממשלה – הזדהות עם ארגוני טרור

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח