חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

מרצ: לחקור את אירועי אתמול בגבול רצועת עזה – "זה הזמן להסיר את המצור"

מפלגת מרצ קוראת היום (שבת) לחקירת אירועי אתמול בגבול רצועת עזה; ״זוהי חובה ישראלית ואינטרס ישראלי כדי למנוע סבב אלימות נוסף״

"לאור פגיעה נרחבת בפלסטינים אתמול בגבול רצועת עזה" אמרו היום במרצ "17 הרוגים ומאות רבות של פצועים, ביניהם מירי חי, ולאור עדויות על ירי במפגינים לא חמושים לרבות צילומים בהם נראה ירי בגב, קוראת מרצ לחקירת האירועים אתמול ולהסקת מסקנות מהירה."

יו״ר מרצ תמר זנדברג אומרת כי "התוצאות הקשות והעדויות המצולמות מחייבות בדיקה ישראלית עצמאית, לרבות בחינת הוראות הפתיחה באש וההתכוננות הצבאית והמדינית לאירועים. זוהי חובה ישראלית לדעת מה קרה שם, ומעבר לכך זהו גם אינטרס ישראלי כדי למנוע הידרדרות לסבב אלימות מסוכן"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זנדברג הוסיפה ואמרה כי "אסור שמדיניות יד קלה על ההדק תביא לאובדן חיים של חפים מפשע ותדליק את כל האזור. בטחונם ושלומם של בני אדם משני עברי הגבול תלויים זה בזה ועל ישראל מוטלת חובה לנהוג באיפוק ועל פי החוק. בדיקה ישראלית אמיתית ובלתי תלויה מתחייבת לצורך הפקת לקחים והימנעות מהסלמה נוספת זה הזמן להסיר את המצור מעל עזה ולדון בהקלות הומניטריות במקום לדרדר את האזור לסבב אלים נוסף"

ח"כ תמר זנדברג (צילום: אתר הכנסת)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח