חדשות הארץמבזקיםמומלציםצבא וביטחון

הושלמה היערכות המשטרה בצפון לקראת חגי ניסן – המלצות וטיפים לציבור

משטרת מחוז צפון השלימה את ההיערכות לשמירה על הביטחון והסדר הציבורי לחגי ניסן התשע״ח – 2018 – במסגרת מניעה מצבית ושמירה על שלום הציבור, משטרת ישראל מפרסמת המלצות לאזרחי ישראל ובפרט לציבור המבלים, המטיילים, הנהגים והרוחצים במעיינות.

בימים אלו משטרת מחוז צפון משלימה את היערכותה לקראת חג הפסח, ימי חוה"מ וחג שני של פסח, שיחולו השנה בין התאריכים 30.03-06.04.2018, ובמהלכם יפקדו המוני בית ישראל את הפארקים, האתרים, המקומות הקדושים, חופי הרחצה ומתחמי הבילוי השונים ברחבי הארץ.

מטרת ההיערכות המשטרתית המוגברת היא להבטיח כי כל אזרח בישראל יוכל לטייל, לבלות ולחגוג בבטחה את חג הפסח ובעת מצוקה שוטרי מחוז צפון ערוכים לתת את המענה הנדרש בכל מקום עם כוחות אוויריים, יבשתיים וימיים הכוללים יחידות חילוץ גולן וגליל -כרמל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת ההיערכות הכוללת, תועלה רמת הכוננות המבצעית ומאות שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים, יתפרסו לאורך ימי החג במוקדי הבילוי השונים וריכוזי הקהל, במטרה לתת מענה הולם לכל תרחיש ולהגביר את תחושת הביטחון של הציבור. בתוך כך שוטרי משטרת ישראל ימשיכו לבצע אכיפה בתחום הסדר הציבורי, לפעול לאכיפה, מניעה וחקירת עבירות ופשיעה מכל סוג שהיא וכן לעסוק באכיפה, הכוונה וויסות התנועה בצירים הראשיים בצירים הבינעירוניים ובתוך הערים.

צילום: דוברות המשטרה

עוד בטרם החג עצמו, נערכת פעילות מוגברת לאיתור שוהים בלתי חוקיים בכלל, ומחוללי הפשיעה המסייעים להם לחדור לישראל בפרט (כגון: מסיעים, מעסיקים ומלינים). כך למשל, במבצע ״ביעור חמץ״ – מבצע ארצי מיוחד שנערך בימים האחרונים בהשתתפות לוחמי משמר הגבול, שוטרים ומתנדבים בכל רחבי הארץ, אותרו ונעצרו כ-468 שוהים בלתי חוקיים, 17 חשודים בהלנת שוהים בלתי חוקיים, 8 חשודים בהעסקתם, 24 חשודים בהסעתם ו- 14 עצורים החשודים במעורבות בפעילות טרור. פעילויות אלו מתבצעות תדיר ע"י המשטרה במהלך כל ימות השנה, וטרם ימי החג באופן מוגבר יותר, הכול בכדי לשמור על ביטחונם, שלומם ורכושם של כלל אזרחי ישראל.

צילום: דוברות המשטרה

אנו קוראים לציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה, "מוקד 100", בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי או בעת זיהוי חפץ חשוד, בכל יום ובכל שעה. פניות אל מוקד החירום 100, מתאפשרות גם דרך האפליקציה הסלולרית המשטרתית – "100 חירום". מדובר באפליקציה של משטרת ישראל הנגישה להורדה בחינם לכל אזרח ומאפשרת להתקשר עם מוקד החירום המשטרתי, תוך שידור מיקום מדויק ע"י לחיצה על כפתור אחד, ללא צורך בנקיטת פעולות מסורבלות הגוזלות זמן יקר בעתות חירום.

להורדת אפליקציית "100 חירום":

אנדרואיד – https://goo.gl/Sg7s7P

אייפון – https://goo.gl/XgyYSD

צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מדגישים, כי מדובר באמצעי חשוב שביכולתו להציל חיי אדם, כפי שהוכח פעמים רבות ועל כן מומלץ לכל אזרח להוריד מראש את האפליקציה למכשירו הנייד. כמו כן, ניתן לפנות כל העת גם למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל, מוקד 110, בכדי לקבל מידע מגוון ולהתעדכן בהתאם.

בערב ליל הסדר קיים פוטנציאל גבוה לפריצות לבתים עקב היעדרות המשפחות שיצאו לחגוג את החג.

שוטרי משטרת ישראל פועלים כל העת במישור הגלוי והסמוי לשמירה על רכושם של אזרחי מדינת ישראל, מניעת פריצות וגניבות, והשבת רכוש שנגנב לבעליו. לא רבים בציבור יודעים, אולם בזכות פעילות נחושה ומקצועית של משטרת ישראל כנגד עברייני הרכוש, במהלך חמשת השנים האחרונות חלה ירידה של 26% בכמות התיקים שעניינם התפרצות לדירות וגניבות רכב בישראל. מנגד, בכל הנוגע לפענוח המקרים והתלונות בנושא זה, בשנה החולפת (2017) חלה עלייה של כ-20% בשיעור כתבי האישום שהוגשו כנגד פורצים ועברייני רכוש (ביחס לשנת 2016).

צילום: דוברות המשטרה

גם במהלך ימי החג תמשיך המשטרה למנוע, לסכל, לחקור ולפעול נגד כנופיות פורצים ועברייני הרכוש באשר הם. על אף מגמת הירידה העקבית בתחום הפריצות ועבירות הרכוש, אנו ממליצים לכל מי שיוצא מביתו לתקופה ממושכת במהלך החג, לנקוט במספר פעולות מניעה:

• מומלץ להשאיר אור דולק במספר חדרים בתוך הבית ולהשאיר תאורת גינה דולקת בשעות החשיכה.
• לא להשאיר מפתחות במקומות "מוכרים" כגון: ארון חשמל, עציץ או מתחת לשטיח הכניסה לבית.
• רצוי להשאיר רדיו דולק בתוך הבית המדמה נוכחות אנשים (לא בעוצמת קול העלולה להפריע לשכנים).
• במקרה של נסיעה ממושכת- מומלץ לעדכן שכנים קרובים בדבר שהייתכם הארוכה מחוץ לבית ע״מ שיפקחו עין, וכן להשאיר דרכי התקשרות במידת הצורך.
• כדאי להסתייע בשכן קרוב שיאסוף מכתבים/עיתונים הנערמים בכניסת הבית ועלולים להעיד על היעדרותכם הממושכת.
• אם בחרתם לשתף באופן פומבי ברשתות החברתיות בדבר החוויות והתמונות בנופש בזמן אמת, מומלץ להגדיר את יכולות הצפייה בשיתופים אלו רק לחברים, ובכל אופן להימנע מהכרזה פומבית אודות היעדרות ממושכת מהבית.

המאבק בתאונות הדרכים, אכיפה והכוונת התנועה והמלצות לציבור הנהגים

כבכל שנה, יפעלו שוטרי ומתנדבי תנועה באופן מוגבר לאורך כל ימי החג, ויעסקו הן בטיפול בעומסי התנועה והזרמת התנועה בצירים הראשיים, העירוניים והבינעירוניים, והן באכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה מסכנות חיים. משטרת ישראל תעדכן את הציבור מעת לעת בדבר עומסים ושיבושי תנועה באמצעות כלי התקשורת, ערוצי הניו מדיה של משטרת ישראל ומוקד 110- מוקד המידע הארצי של המשטרה. כמו כן מומלץ לציבור להקדים יציאה ולתכנן מסלול נסיעה בערב החג, בכדי להימנע מעומסי התנועה הצפויים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

כללים והמלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך – בכדי שכולם יחזרו הביתה בשלום:

• היסח הדעת – יצאתם לטייל, תשאירו את העיניים על הכביש! כל היסח דעת בזמן נהיגה עלול לגרום לאסון. שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה הינה עבירה חמורה הגוררת בצידה קנס של 1000₪ ו-8 נקודות, אנא הימנעו מכך.
• שתיתם אלכוהול? תנו את המפתחות למי שלא שתה, נהיגה תחת השפעת אלכוהול הינה עבירה מסכנת חיים, שוטרי אגף התנועה יציבו מחסומים במטרה לאתר את הנהגים השיכורים ולהורידם מהכביש.
• הוכח חד משמעית כי חגורות הבטיחות מצילות חיים! רתמו את הילדים בחגורות בטיחות ובהתקני ריסון, תפקידנו כהורים לשמור על חייהם.
• השוליים הם חלק מהכביש. אם אין ברירה אחרת ועצרתם בשול, יש לצאת מהרכב במהירות ולעבור למקום בטוח מעבר למעקה הבטיחות. עצירה בשוליים תתבצע רק לצורך חירום. עצירה להתרעננות מותרת במפרצי חנייה מוסדרים ובתחנות הדלק.
• המשטרה מעדכנת כל העת את אפליקציית WAZE בדבר עומסים ושיבושים בכבישים. מומלץ לנהגים להגדיר באפליקציה "להימנע מכניסה לאזורים מסוכנים" ולהפחית טעויות בכניסה לאזורים מסוכנים.

צילום: דוברות המשטרה

פעילות משטרתית מצילת חיים והמלצות המשטרה לציבור המטיילים והרוחצים במהלך ימי החג:

כחלק מן המשימות הרבות המוטלות לפתחה של המשטרה במהלך כל ימות השנה, תפעל המשטרה גם במהלך ימי החג ביחד עם כלל גופי החירום וההצלה לחילוץ נפגעים, איתור נעדרים והצלת חיי אדם.
ערך חיי אדם הוא ערך עליון והצלת חיי אדם נמצאת תמיד בראש סדר העדיפויות של משטרת ישראל כל העת.

המלצות המשטרה לציבור המטיילים:

• יש לתכנן את הטיול מראש, לבחון את המסלול ולהתאימו למטיילים.
• חשוב לטייל במקומות מוסדרים, לא מבודדים ובקרבת מטיילים נוספים ככל שניתן.
• מומלץ לעדכן קרוב בדבר צאתכם לטיול, וכן לטייל בקבוצות (זוג מטיילים לכל הפחות).
• יש להצטייד במכשיר טלפון נייד וסוללה מוטענת במלואה ובמי שתייה המספיקים ליום הטיול. רצוי להצטייד גם במטען נייד (סוללת גיבוי).
• אין לסטות מהמסלול המסומן ולא לנסות לקצר את הדרך בשום אופן. כמו כן יש ללון רק במקומות מוסדרים המאושרים לכך.
• אם איבדתם את דרככם או שאחד המטיילים זקוק לעזרה, יש להזעיק את המשטרה ואת כוחות ההצלה מיד.

צילום: דוברות המשטרה

לאור פתיחת עונת הרחצה בחופי הכנרת ולאור הפעלת פרויקט חופים שקטים בכנרת משטרת ישראל נערכת גם לאכיפה ופעילות מוגברת בחופי הרחצה יחד עם רשות הכנרת, הן באמצעות שיטור רגלי ומאבטחים והן באמצעות שיטור ימי והכל במטרה לשמור על ביטחון הציבור ושלומו בד בבד עם ההנאה של כל המבלים בחופי הכנרת בדגש על המשפחות וחוויה טובה של המתרחצים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

המלצות המשטרה לציבור הרוחצים והמבלים בחופי הכנרת:

• המשטרה שבה ומזכירה למתרחצים לגלות אחריות אישית להיכנס לים בחופים מוכרזים בלבד ובשעות פעילות המצילים.
• אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות.
• אין להכנס למים על גבי אבובים או מזרוני ים עקב סכנת היסחפות.
• מומלץ להשאיר בחוף חבר צופה עם טלפון למקרה של מצוקה
• ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד (בדגש על ילדים קטנים) אלא בלוויית אדם נוסף.
• אין להיכנס למים תחת השפעת אלכוהול – מדובר בשילוב מסכן חיים!
• לעוסקים בספורט ימי (גלשנים, מצנחים,אופנועים וכו') – במשך הפעילות יש להיות חגורים בחגורת הצלה.
• למפליגים בים – יש להצטייד בטלפון נייד בכניסה ממושכת לים ובכל בעיה או סכנה יש לדווח בהקדם האפשרי למוקד 100 של המשטרה.

חג פסח שמח ובטוח לכל עם ישראל

Back to top button