חדשות הארץמבזקים

היום התקיים היום יום עיון והכנה מיוחד ב"יד ושם"

לקראת יציאת המשלחת של נשיא המדינה וראשי מערכות הביטחון ל"מצעד החיים" ביום הזכרון לשואה ולגבורה שיצויין השנה ביום חמישי, התקיים היום (שלישי) יום עיון והכנה מיוחד ב"יד ושם". את משלחת בית הנשיא יוביל מנכ״ל בית הנשיא והיא תכלול נציגים מבית הנשיא שיצעדו לצד משלחות צה"ל, השב"כ והמוסד, והן יצעדו כולן ממחנה ההשמדה אושוויץ למחנה ההשמדה בירקנאו בסימן ״משואה לתקומה״.במהלך היום עברו חברי המשלחות הרצאות העוסקות באתגרים והתמודדויות עם זיכרון השואה בעידן של מפנה דורות ומול פני העתיד וסיירו במוזיאון ההיסטורי.

את היום המיוחד פתח בדברים מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי ואמר: ״במשלחת שלנו, אודים מוצלים מאש, עדים שהיו שם, שחוזרים לשם יחד איתנו, רק כדי לספר לנו מה היה. כדי שאנו נוכל להעביר את סיפורם הלאה, לדורות הבאים. השואה היא פצע פעור בתולדות האנושות, אירוע שקשה להכיל בדמיוננו את קיומו, זוועה בלתי אפשרית שהתרחשה בעת המודרנית, בידי אומה נאורה לכאורה. ואמנם יש עמים שגם בחלוף השנים אחרי שהתרחשה, נוח להם יותר לשכוח אותה, או שמא להשכיח אותה."

"לצערי, אנו עדים לניסיונות הללו מפעם לפעם, הכחשה חלקית או הכחשה מלאה", הוסיף טובי ואמר: "הכחשת המעשים או התכחשות לאחריות להם, ניסיונות להקטין, להמעיט, להשוות ולמזער את חלקו של גורם כזה או אחר. לנו, אסור להניח לזה לקרות, לנו, אסור להניח להם לנצח. אנו נוסעים בהרכב כזה, כדי להכריז קבל עם ועולם, לעולם לא נשכח, לעולם לא ניתן לאף אחד להשכיח, להכחיש ולהתכחש. דווקא בימים אלו, דווקא על רקע אי אלו יוזמות חקיקה מצד מדינות באירופה, חובה עלינו ביתר שאת, להעמיק את מחויבותינו לזיכרון. בעיניי, זו איננה השעה להתווכח בתוכנו האם וכיצד יש לבקר במחנות ההשמדה? האם נכון לבסס את מסעות הנוער לפולין? כעת צו השעה, לנקוט בכל אמצעי אשר בידינו לשמר את הזיכרון, להיאבק על הזיכרון. זוהי משלחת מיוחדת במינה, לרגל שנת השבעים למדינת ישראל. לא רק בגלל ההרכב הסמלי שלה אלא גם בגלל הנסיבות והעיתוי שמחייבים אותנו להיאבק על הזיכרון מול ניסיונות להשכיח ולטשטש אותו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צילום: תומר רייכמן

Back to top button