חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל על חדירת המחבלים: "אירוע חמור שלא היה צריך לקרות"

‏דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס התייחס לפני זמן קצר (שלישי) לאירוע חדירת המחבלים בדרום ואמר כי מדובר באירוע שלא היה צריך לקרות עם פוטנציאל חמור. "אנחנו מתחקרים, לומדים ונפיק את הלקחים הנדרשים". בנוגע לצעדת המיליון הצפוייה להתקיים ביום שישי הקרוב אמר דובר צה"ל, "לא נאפשר ביום שישי חצייה המונית של הגדר. אני מציע לא לבדוק אותנו. אנחנו מתייחסים לאתגרים ברצועה באופן רציני, ערוכים אליהם, ועושים הכול כדי שאזרחי ישראל יוכלו לשבת בשולחן הסדר באופן רגוע וטוב".

‏מהתחקיר הראשוני של צה"ל עולה כי תצפית של צה"ל זיהתה את החדירה בשעה 09:10 והמחבלים, תושבי רפיח בני אותה משפחה נעצרו רק בשעה 10:35.

יש לציין שאירוע חדירת המחבלים היום, הינו אירוע חמור ביותר שאמור להדליק במערכת הביטחון את כל הנורות האדומות. המחבלים חצו את גדר המערכת והלכו מרחק של למעלה מ-20 קילומטרים משטח רצועת עזה. הם נתפסו כ-200 מטרים מהכניסה לבסיס צאלים כשברשותם סכינים ורימונים במטרה לרצוח חיילים, כך טענו בחקירתם. אירוע זה מצטרף לשני האירועים המביכים האחרונים. אירוע חדירת ארבעה המחבלים בשבת שחיבלו בכלי הנדסי שעוסק בבניית המכשול התת קרקעי והאירוע מאוחר יותר שהקפיץ את כל תושבי הדרום כשהופעלו אזעקות ומערכת כיפת ברזל יירטה, בעצם שום דבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח