חדשות הארץמבזקים

נחנך רחוב באשקלון על שם עמנואל מורנו ז"ל

ביום חמישי האחרון נחנך באשקלון רחוב על שם סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, קצין בסיירת מטכ"ל שנהרג במהלך פעילות מבצעית במלחמת לבנון השנייה והוא בן 36 בנופלו. על פעילותו הוטל איפול כבד והוא החייל היחיד בתולדות צה"ל שתמונתו אסורה בפרסום גם לאחר מותו, בשל תפקיד רגיש שמילא. עמנואל הותיר אחריו הורים, אישה, מאיה ושלושה ילדים: אביה, נריה-שלמה ונעם-ישראל.

הטקס המרגש נערך במעמד שר החינוך, נפתלי בנט, ראש העיר בפועל, תומר גלאם, סגן ראש העיר ויו"ר ועדת שמות, רמי סופר, סגן ראש העיר, יורם שפר, הוריו של עמנואל ובני משפחתו.

השר בנט, ששירת בצוות עם עמנואל ז"ל, אמר בטקס בהתרגשות רבה: "צר לי עליך, אחי עמנואל, נעמת לי מאוד. כבר דיברתי על עמנואל עשרות רבות של פעמים, אבל לא יצא לי לקרוא לרחוב על שמו. עמנואל ואני התגייסנו באותו יום ליחידה, עשינו את המסלול ביחד. אחר כך היינו שותפים לדירה בתל אביב. עשינו את טיול השחרור שלי ביחד. הוא עדיין נשאר בצבא. ודיברנו הרבה. אני מדמיין איך הוא היה מרגיש עכשיו פה. אני חושב שהוא היה אוהב את המקום. יש עצים, מקום פשוט. לא מקום יומרני. בדרום – לא בצפון תל אביב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את ברכתו לטקס: "בשרשרת הגבורה של לוחמי עמנו לדורותיהם שמור לסא"ל עמנואל מורנו ז"ל מקום של כבוד. תריסר שנים חלפו מאז נפל עמנואל במשימה נועזת בלבנון. ההילה סביבו רק מתעצמת. מיזמי ההנצחה של דמותו הייחודית פזורים לאורכה ולרוחבה של הארץ. כעת ערב חג החירות מצטרף אליהם רחוב עמנואל מורנו באשקלון. זהו ביטוי חשוב של הכרת תודה לאיש מופת שהקדיש את חייו הקצרים לביצור כוחותינו ולהבטחת חירותנו. תושבי אשקלון, הנכם יכולים להיות גאים ברחוב החדש שמפאר את עירכם".

צילום: פוטו יוסי את עוזי.
Back to top button