חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

יועלו קצבאות לילדים נכים: הקצבה תשולם רטרואקטיבית מינואר 2018

בהמשך להעלאת קצבת הנכות, שעוגנה בחוק שנכנס לתוקפו ב-1/3/2018, ובמסגרת ההסכמות של שר העבודה והרווחה חיים כץ עם האוצר הוקצו 150 מליוני ₪ לטובת הגדלת קצבאות ילד נכה.

במסגרת התיקון המוצע לפעימה הראשונה שעומדת על 50 מלש״ח לשנת 2018, קצבה לילד נכה בשיעור של 50% תעלה ב-151 ₪ ותעמוד על 1,249 ₪ ואילו קצבה לילד נכה בשיעור המירבי, (188%) תיגדל ב-200 ₪ ותעמוד על 4,701 ₪. כיום מקבלים קצבה ברמה הנמוכה כ- 19,000 ילדים ואילו ברמה הגבוהה כ-7,000 ילדים.

הגדלת הקצבה לילדים המקבלים אותה ברמה הנמוכה באה לתקן עיוות, שכן לקבוצה זו לא שולמה תוספת קח"ן עד היום וההחלטה להגדיל את הקצבה לילדים ברמת הזכאות הגבוהה תסייע למשפחות בהעסקת מטפל לילדים המוגדרים סיעודיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור מדובר באופן חלוקת הפעימה הראשונה ובפעימה הנוספת הצפויה בשנת 2020, יוקצה סכום בסך 100 מיליון ₪ להעלאות נוספות של קצבת ילד נכה. הקצבה תשולם רטרואקטיבית מינואר 2018. טיוטת תקנות שיעגנו את חלוקת הסכום לילדים הנכים תופץ היום ע"י הביטוח הלאומי להערות הציבור.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: "העלאת קצבת ילד נכה מגיעה בעקבות ההחלטה ההיסטורית של ממשלת ישראל להגדיל את קצבאות הנכים. ההתחלה היא טובה והיעד הסופי היה ונותר- קצבה בגובה שכר המינימום".

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר: "אנחנו מביאים בשורה לאלפי משפחות, ואני מקווה שבפעימות הבאות נוכל להגדיל את הקצבאות גם לילדים הזכאים לקצבה בשיעור 100%. הביטוח הלאומי רואה בהשקעה ובטיפוח הילדים בגיל הצעיר משימה חשובה ביותר העשויה לקדם אותם לקראת חיים עצמאיים ככל הניתן"

2 תגובות

  1. זרית חול בעיני הציבור וכבר כתבו שביטוח לאומי עומד בפני פשיטת רגל חלילה ואם כן אולי המטרה שיזכרו בסיר הבשר שבזכות ביטוח לאומי זכו הנכים פעם אחת אולי לאכול…….

  2. מאד שמחה. אהל זה לא מספיק לילד עם צרכים מיוחדים. תודה על העדכון

Back to top button