חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

מאות אלפי דולרים נורו בשמי הדרום, צה"ל פתח בחקירה

אתמול בשעות הערב המאוחרות (ראשון) נשמעו במשך מספר דקות אזעקות בכל אזור עוטף עזה. מערכת כיפת ברזל הופעלה ושוגרו מספר טילי יירוט, מה שבתחילה היה נראה לכולם כאירוע אמת והצלחה גדולה של כיפת ברזל כשאתרי החדשות בארץ (גם אנחנו) דיווחו על יירוטים מוצלחים של רוב הרקטות שנורו מרצועת עזה. הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, גדודי עז א-דין אלקסאם מיהרה מיד להוציא הודעה בה טענה בתוקף כי לא בוצעו שיגורים לעבר ישראל משטח הרצועה.

בישראל פרשנים צבאיים כבר יצאו בהצהרות כי מדובר "במטח הגדול ביותר" שנראה מאז סיום מבצע צוק איתן ויש כאלה שכבר החלו לדבר על 'צוק איתן 2' והכותרות עד מהרה הפכו ל"הסלמה בדרום". אלא שכל חגיגת התקשורת דעכה מיד עם הודעת דובר צה"ל – "לא היה ירי לעבר ישראל". בשיחה של דובר צה"ל רונן מנליס עם הכתבים הצבאיים אמר, "המצב בשגרה וכלל האזעקות הופעלו בעקבות ירי מקלעים בעזה. אין נפילות בישראל ובצה"ל לומדים את האירוע ולומדים את הנסיבות שגרמו להפעלת המערכות. נבדק האם בוצע ירי רקטות. מיירטי כיפת ברזל הופעלו נגד ירי מקלעים כבדים במהלך תמרון צבאי שעורך חמאס ברצועה."

ירי מקלעים של חמאס ברצועת עזה

לא מן הנמנע שמדובר בפעולה מתוכננת של חמאס. בעבר ירי פנימי בתוך הרצועה זוהה לא פעם כשיגור ומערכת 'כיפת ברזל' הפעילה אזעקה שהתבררה כשווא. ייתכן שחמאס במסגרת התרגיל החליט לאתגר את צה"ל ולבחון את המערכות בציפיה כי זה התרחיש שיתקבל אך החליט כי הוא מוכן לקחת את הסיכון וביצע ירי מקלעים כבדים בסמוך לגבול שהפעילו את המערכות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בצה"ל כמובן שייפתח תחקיר ובמיוחד לאחר אובדן של כמה מאות אלפי דולרים, עלות של טילי היירוט שנורו ע"י כיפת ברזל.

בהודעה נוספת של דובר צה"ל נמסר כי "זוהה ירי מקלעים חריג. לא זוהו שיגורי רקטות. בצה"ל בודקים את נסיבות הפעלת מערכת כיפת ברזל. בתגובה לירי צה"ל תקף באמצעות טנק שתי עמדות תצפית בצפון רצועת עזה. צה״ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה ורואה בחומרה ירי מכל סוג שהוא לעבר שטח ישראל".

השקט הופר בשמי הדרום בקולות ירי ופיצוצים וכך זה נשמע ונראה…

בחמאס לא רק שהכחישו את הירי גם שיגרו איום לישראל. כאשר דובר הזרוע הצבאית, אבו עבידה אמר כי "האויב ביצע יירוטים של כיפת ברזל כדי להצדיק ירי ארטילרי לעבר עזה במהלך התמרון הצבאי שאנו עורכים. האויב יישא באחריות להסלמה ולא נשב בחיבוק ידיים מול כל תוקפנות".

בעזה ממשיכים את התרגיל הצבאי ובשעה האחרונה פורסמו תמונות של תרגיל המחבלים לחטיפת חיילים.

Back to top button