חדשות הארץמבזקים

5 זוכים בשלושת המקומות הראשונים בתחרות מדענים ומפתחים צעירים

הוכרזו הזוכים בתחרות הארצית למדענים ומפתחים צעירים לשנת 2018 של מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים. מעל מחצית העבודות של תלמידי מערכת החינוך הירושלמית שעלו לשלב הגמר של תחרות מדענים ומפתחים צעירים זכו בפרסים. הזוכה במקום הראשון, שני זוכים במקום השני, שני זוכים במקום השלישי, שלושה צל"שים ועוד פרס מיוחד ע"ש נועם כנפו- כולם נקטפו בידי תלמידים ממערכת החינוך בירושלים. הזוכים ייצגו את ישראל בתחרויות עולמיות.

במקום ראשון זכה איתי עדן מהתיכון ליד האוניברסיטה, תלמיד תכנית אלפא של מרכז מדעני העתיד, על עבודתו בנושא תיארוך פליאומגנטי של קיר לבני-בוץ בתל מגידו. במקום שני זכתה נעמי ברונר מהתיכון הישראלי למדעים ואומנויות על עבודתה בנושא קלאופטרה, שינוי בתפיסת האשה המזרחית בעת החדשה. במקום שני זכה גם הלל שוחט מהתיכון ליד האוניברסיטה, תלמיד תכנית אלפא של מרכז מדעני העתיד, על עבודתו בנושא פיתוח דיו מבוסס נחושת להדפסת אלקטרוניקה.

במקום שלישי זכה מיכאל קינן מתיכון הימלפרב, תלמיד תכנית אלפא של מרכז מדעני העתיד, על עבודתו בנושא הקלדה עם חיזוי מילים לחולים משותקים. במקום שלישי זכה גם לב רז סיטון ממכללת אורט גבעת רם על עבודתו בנושא השתקה של כרומוזום X בתאי גזע פלוריפוטנטיים. בפרס מיוחד ע"ש נועם כנפו זכה יהל כספי מהתיכון הישראלי למדעים ואומנויות על עבודתו בנושא הטרמה תחבירית והמבנה הסביל בעברית ישראלית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בצל"שים זכו אבישי אלה מהתיכון הישראלי למדעים ואומנויות, על עבודתו בנושא דאו בתקופת 'המלחמות הלוחמות' – התועלת שבחוסר התועלת, שחרית פילזר מהרטמן בנות, תלמידת תכנית אלפא של מרכז מדעני העתיד, על עבודתה באפיון חריגות בתיפקוד מנגנונים מוחיים בבסיס תסמונת קדם ווסתית ואליעזר פיקאר ממכללת אורט גבעת רם על עבודתו בנושא משפט החסם התחתון עבור פאונים סימפליציאליים.

בנוסף, עלו לשלב הגמר עבודות של 8 תלמידים נוספים ממערכת החינוך הירושלמית: דניאל סלומון, תומר בן שמעון, יעל בן שלום ואיתמר דוד מהתיכון הישראלי למדעים ואומנויות; יונתן שוקרון מהתיכון ליד האוניברסיטה, עילי לסלו מאור תורה בנים ונגה גולדשטיין מפלך.

טקס ההכרזה על הזוכים התקיים בכנסת במעמד שר המדע מר אופיר אקוניס ויו"ר וועדת המדע והטכנולוגיה, חה"כ אורי מקלב.

איתי עדן ונעמי ברונר ייצגו את ישראל בתחרות מדענים ומפתחים צעירים של האיחוד האירופי. הלל שוחט ולב רז סיטון ייצגו את ישראל בתחרות אינטל אייסף בארה"ב. מיכאל קינן ושחרית פילזר ישתתפו במחנה מדעי באירוח ממשלת גרמניה ויהל כספי ישתתף בפורום שוויצרי לכישרונות.

השנה מציינת תחרות מדענים ומפתחים צעירים בישראל 21 שנה לקיומה. התחרות מתקיימת כחלק מאירועי השבוע הלאומי למדע ומתחרים בה פרויקטים מחקריים והנדסיים של תלמידי תיכון מכל הארץ. התחרות מהווה חלק מתוכניות המחקר והפיתוח של האיחוד האירופי לעידוד שיתוף הפעולה בין מדענים צעירים באירופה ושל התחרות הבינלאומית למדענים צעירים בארה"ב בחסות אינטל. התחרות מוזנת מ"למידה מבוססת פרויקטים", מפתחת את החשיבה היצירתית ומעודדת מצוינות בתחומי המדע והטכנולוגיה.

התחרות מנוהלת ע"י מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים ומתקיימת בתמיכת מינהל טכנולוגיה תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך, משפחת גורן – מונטי – פרארי באמצעות הקרן לירושלים, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים וחברת אינטל.

57 תלמידים מרחבי הארץ השתתפו בתחרות מדענים ומפתחים צעירים 2018 שהתקיימה במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים והציגו 40 פרויקטים מדעיים שעלו לגמר התחרות.

בין הפרויקטים הבולטים היו משקפיים עם עוצמת עדשה ניתנת לשינוי, מערכת אופטית לזיהוי מחלות עיניים, טיהור שפכים, מערכת ביתית לניטור ולטיפול בהפרעות שינה, זיהוי רמות סוכר בדם באמצעות נשיפה, טיפול חדשני באוסטאופורוזיס ועוד.

התחרות פונה לתלמידי תיכון בכיתות י'- י"ב מכל הארץ, הנמצאים בשלבי ביצוע וכתיבה של עבודות מחקר ופרויקטים טכנולוגיים מעולים בהיקף של 5 יחידות לימוד בתחומי פיזיקה, כימיה, מתמטיקה, מדעי החיים והסביבה, טכנולוגיה והנדסה, מדעי המחשב, היסטוריה ומדעי החברה או תחומים משולבים.

קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
Back to top button