חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

גסיסת חמאס והניסיון הנואש של הארגון להוציא אל הפועל פיגוע

בשבועות האחרונים אנו עדים לעליית מדרגה מדאיגה בפעולות הטרור כנגד אזרחים וחיילי צה"ל. יש לציין כי לא כל האירועים מדווחים בתקשורת ורבים מהן אף נסתרים מעיני הציבור כמו זריקות אבנים ובקבוקי תבערה בשטחי יהודה ושומרון שמתבצעים באופן קבוע ועל בסיס יומי.

מנתונים שהגיעו לידי חדשות MivzakLive עולה כי מתחילת החודש 1.3.18 ועד להיום 24.3.18 איתרו כוחות צה"ל כ-11 מטעני חבלה שהוטמנו על ידי מחבלים בסמוך לגדר המערכת. הטמנת המטענים נעשית בעיקר בימי שישי בחסות ההפגנות המתרחשות במקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחודש שעבר 17.02.2018 התפוצץ מטען חבלה סמוך לסיור של צה"ל. 4 לוחמים נפצעו באורח קשה ובינוני כשהגיעו להוריד דגל פלסטיני שנתלה על הגדר ולמעשה היווה כפתיון שהניחו המחבלים על מנת לפגוע בלוחמים.

רק בשבוע שעבר, (ביום חמישי ב-15/3) סמוך לשעה 06:30 הופעלו על גדר המערכת בצפון רצועת עזה שורה של מטענים. הפעם האירוע נגמר במזל וללא נפגעים על אף שכוח של חטיבת גולני מגדוד 12 (ברק) היה באזור בשעה שאירעו הפיצוצים. מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי מדובר בארבעה מטענים שהוצבו על הגדר בחסות הפרות הסדר שהיו במקום. האירוע גרר את צה"ל לתגובה מידית של ירי ארטילריה לעבר עמדות חמאס ובהמשך לתגובה משמעותית יותר של השמדת 2 מנהרות באמצעות ירי כלי טיס של חיל האוויר.

היום התייחס מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי לניצול חמאס של ההפגנות באזור גדר המערכת כדי לבצע פעילות עוינת כנגד חיילי צה"ל. לטענת האלוף מרדכי המהלך שחמאס שולח את פעילי הארגון להפגנות בלבוש אזרחי הוא שקוף. בין היתר יש בידי גורמי הביטחון מידע כי הנחת המטענים על גדר המערכת בהכוונת הזרוע הצבאית של ארגון חמאס שמצד אחד מנסה לייצר תמונה שאינו מעוניין בהסלמה ומנגד פועל בכל הכוח על מנת לגרור את ישראל לסבב לחימה נוסף.

יש לציין כי ארגון הטרור חמאס נמצא במצב קשה מאוד. אט אט הוא מאבד את הלגיטימיות שלו בעולם ובעיקר בעיני בני עמו הפלסטינים שחיים בעוני רב, עם משכורות שלרוב אינן משולמות בזמן ושעות חשמל ומים המסופקים לסירוגין. כל זאת בשעה שבכירי הארגון נהנים ממים וחשמל 24/7 עם משכורות מנופחות. לא די שבתוך עזה קשה לו כעת עם "הפיוס" המדומה עם הרשות הפלסטינית (פת"ח) ואירוע פיצוץ מטען החבלה על שיירת ראש הממשלה חמדאללה קשה לו עוד יותר. רק לפני יומיים דרש ראש הממשלה הפלסטיני מחמאס להעביר לידי הרשות את השליטה על רצועת עזה.

ביום חמישי האחרון ערכו מנהיגי הארגון, איסמעיל הנייה ראש הלשכה המדינית של חמאס ויחיא סינוואר ראש התנועה בעזה פגישת חירום אליה הוזמנו כל מנהיגי הפלגים השונים ברצועת על מנת להציג בפניהם את פרטי החקירה של ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלסטיני חמדאללה במטרה לשכנעם כדי שיפעילו לחץ על הרשות הפלסטינית כי אין להם יד ורגל בניסיון ההתנקשות. מיותר לציין כי ברשות הפלסטינית לא "קונים" את ההצגה של חמאס ואף ציינו כי מדובר בשקר.

לא די בכל הצרות האלה שחמאס שקוע בהן גם הנשק האסטרטגי שלו תכף ייעלם לחלוטין. אנחנו כמובן מדברים על מנהרות הטרור בהן השקיע את כל זמנו וכספו (או יותר נכון כספי התרומות שקיבל לצורך שיקום הרצועה ורווחת בני עמו). שר הביטחון, אביגדור ליברמן הצהיר כי עד סוף השנה עידן המנהרות יהיה באופן מוחלט מאחורינו.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח