חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

יחידה 504 קיבלה צל"ש על מבצעיים חשאיים שביצעה ב- 2016-2017

ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי, העניק השבוע ציון לשבח ליחידה 504, על מספר מבצעים חשאיים של היחידה בין השנים 2016-2017. יחידה 504 היא אחת מהיחידות המסווגות והחשאיות בצה"ל אשר מפעילה סוכנים לאיסוף מודיעין הפועלים בכלל הגזרות בתוך גבולות הארץ וגם בארצות זרות. היחידיה מספקת לצבא מידע מודיעיני מדויק על האויב ופעמים רבות מידע זה משמש לתכנון מבצעים צבאיים.

היחידה פועלת בכוח משולש של סוכן, מפעיל ולוחם. כאשר הסוכן הוא שאוסף ומעביר את המידע מהצד השני, תוך פעולת הסוואה על מנת שלא להיחשף, המפעיל הוא מי שמגייס את הסוכן, מדריך אותו וכשמו כן הוא מפעיל אותו, והלוחם שתפקידו להיות המגן של המפעיל והסוכן ולדאוג לשלומם וביטחונם.

ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי אמר בטקס הענקת הצל"ש, "צל״ש אנו נותנים כשאנחנו רוצים לשבח, פשוטו כמשמעו. כשאנחנו רואים עשייה לא רגילה, שמתגברת על מכשולים, בעיות ודברים לא צפויים. העשייה של 504 מרשימה מאוד. היחידה ציידה את ארגז הכלים שלה ביכולות שונות ומגוונות, והיא יחידה מקצועית, יוזמת, אחראית שחושבת יצירתי ומביאה פתרונות מיוחדים לבעיות מורכבות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד היחידה, אלוף-משנה ת׳ ציין כי "הצל"ש הוא ביטוי הערכה לכל העוסקים במלאכה, לאנשי היחידה וגם לשותפים הרבים באמ״ן, בצה״ל ובקהילת המודיעין, שמסייעים, תומכים ועובדים אתנו כתף אל כתף. מבקש להודות לראש אמ״ן על הגיבוי ותמיכה לכל אורך הדרך".

בצה"ל אומרים כי זה רק מה שניתן לספר על היחידה המוצלחת הזו ומה שלא ניתן, אפשר רק לדמיין.

ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי ומפקד יחידה 504, אלוף-משנה ת'
מפקד יחידה 504, אלוף-משנה ת'
ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי

יחידה 504 (צילום: אתר צה"ל)
Back to top button