חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"הקבינט מסוכסך בינו לבין עצמו – חבורה מוזרה שלא יודעת לסתום את הפה"

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) מותחת ביקורת קשה על פרסום הפצצת הכור בסוריה ואמרה כי הוא מיותר, מביך וגורם נזק לביטחון המדינה. יחימוביץ' הסבירה כי "כושר ההרתעה של ישראל הוא הנשק מספר אחת שלה. כשפעולה הרואית כזאת של חיל האוויר מתרחשת במכת ברק אחת ונותרת עלומה, האימתניות שלה עזה פי כמה על פני הרפש והבלגן שצפו ועלו בעקבות הפרסום."

יחימוביץ' מוסיפה כי "הסורים, האיראנים, חיזבאלה וכל מי שהיה צריך לדעת על העוצמה שלנו – כבר ידע ממילא. עכשיו הם גם יודעים שהקבינט מסוכסך בינו לבין עצמו, מתכתש גם בזמן אמת וגם עשור אחרי, חבורה מוזרה שלא יודעת לסתום את הפה. עכשיו הם יודעים שלא היה מודיעין מסודר ושהכור נבנה באין מפריע, ורק במזל ובמקרה (כפי שהעידו משלשלי המלים שוב ושוב) – הוא נחשף. הם יודעים איך המוסד עובד. הם יודעים על דרך קבלת ההחלטות. הם, וגם אנחנו למרבה הצער, רואים את רדיפת הכבוד והקרדיטים ואת ההתרברבות הפאטתית."

"יש הבדל בין מה שכולם ידעו ממילא ובין הודעה רשמית ומוסמכת. יש גם מרחק בין מה שהותר לפרסום ובין ים המידע החסוי שנשפך אחר כך בלי מעצורים. יש הבדל בין עיתונות, שנשמת אפה וחובתה לחתור לפרסום סוגיות עלומות, ובין מי שבידיהם מופקדת האחריות הישירה, וחובתם לדאוג למדינה. יש חשיבות לעמימות. עמימות היא חלק מתפיסת הבטחון של ישראל. והיא נרמסה ברגל גסה. אבל אנחנו בעידן הזוי שבו כל פוליטיקאי מתנהג כאילו הוא בעצמו לבש את הג'יסות, עלה למטוס, וסיכן את חייו בעורף האויב, או הוא בעצמו לוחם מוסד שפרץ לדירה של בכיר סורי ושלף מידע דרמטי תוך שהוא מסכן את חרותו. ובעידן שבו פוליטיקאים נדחפים ורבים על הקרדיט, כל אחד עם הנרטיב הכוזב שלו והשבחים העצמיים. מביך, מצער, מזיק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרה ח"כ יחימוביץ' כי "כל זה בניצוחו של העבריין חסר החרטה שמתעקש לחזור לחיינו מהכלא ולטהר את השרצים הרבים שלו, אולמרט, שכבר הופך תוך שתי שניות לסלב. בעוד כמה ימים גם שופטי בית המשפט ישתו אתו איזה דרינק על הבר במלון המפואר שבו יתקיים הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין."

ח"כ שלי יחימוביץ' (צילום: אתר הכנסת)

 

Back to top button