בריאותחדשות הארץמבזקים

השקה חגיגית : מרכז למיצוי זכויות מטופלים נחנך היום באיכילוב

משרד הבריאות חנך היום בהשקה חגיגית של המרכז הראשון למיצוי זכויות מטופלים בבית החולים איכילוב. המרכז הוא ראשון מתוך מערך ארצי שיוקם בפריסה רחבה בכל הארץ.

הטקס נערך במעמד סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, מנהל בית החולים הפרופ׳ רוני גמזו , התורם מר גדליה דורון וכן ד״ר ענת עקה זוהר ראש מינהל איכות ושירות במשרד הבריאות .

צילום: באדיבות איכילוב ומשרד הבריאות

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן אמר: "אנו שמחים לקראת המרכז הראשון שקם. אחריו יקומו עוד רבים. מהיום הסבל הרב שנגרם למטופלים שמנע מהם לממש את זכויותיהם, ייפסק, מרכזי הזכויות של משרד הבריאות ייקחו אחריות מלאה למימוש מלא של זכויות המטופלים תוך פניה יזומה למטופלים וקידום הנושא מולם ומול כל משרדי הממשלה והרשויות הרלוונטיות והכל במקום אחד ללא טרטור וטרחה על המשפחות בשעה שהם זקוקים לסיוע."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: באדיבות איכילוב ומשרד הבריאות

ליצמן הוסיף, "אנו מברכים את המרכז הרפואי סוראסקי על פתיחת מרכז הזכויות הראשון בשעריו ומצפים לפתיחת המרכזים הבאים בבית החולים רמב"ם, זיו ובכפר שאול. במהלך 2018-9 נפרוס 30 מרכזי זכויות בכל הארץ לרווחת מטופלינו. אני רוצה לסיים בברכה חודש ניסן שבו ישועות יקיפו את החודש. מאחל חג כשר ושמח לחזור כולם אחרי החג עם כוחות מחודשים עם בריאות טובה.”

צילום: באדיבות איכילוב ומשרד הבריאות

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל הוסיפה: "תמיד כייף לי לשתף פעולה עם השר ליצמן. אנחנו מסייעים לאזרחים הותיקים למצות את זכויותיהם בתחנה אחת בבית החולים. המרכז הזה הוא דרך משמעותית בתהליך מיצוי זכויות. שוב ללא טרטור הכל במקום אחד מסודר."

הפרופ׳ רוני גמזו מנהל בית החולים איכילוב : ״זוהי יוזמה מבורכת ומיוחדת , שני שרים נרתמו למשימה זו. יוזמה לעשרות בתי חולים שעוברת בין שני המשרדים ומראה איך לוקחים את המטופל ועוזרים לו להתגבר על כל הבירוקרטיה ולמצות את הזכויות שלו. תודה למשפחת דורון על התרומה לנושא."

צילום: באדיבות איכילוב ומשרד הבריאות

ד"ר ענת עקה זוהר ראש מינהל איכות ושירות במשרד הבריאות : ״זהו יום מאוד מרגש לפתוח היום את מרכז הזכויות הראשון. חלמנו את הרעיון הזה כל כך הרבה זמן וגייסנו מספר משרדי ממשלה כדי לייצר שרות טוב יותר למטופלים ולאזרחים של מדינת ישראל. זה לקח שנתיים אך בסופם הצלחנו להקים את המרכז הראשון. עד סוף 2019 נקום בפריסה מלאה. אני רוצה להודות מאוד לשותפים שלנו שעזרו להקים את המקום."

התורם גדליה דורון: ״אני גאה שיכולתי לסייע בהקמת המרכז ונרתמתי למשימה. אני מאחל בריאות שלמה לכולם ושלא נצטרך את המשרד ולבקר פה סתם."

צילום: באדיבות איכילוב ומשרד הבריאות

מטופלים רבים חווים קושי בירוקרטי רב במיצוי זכויות המגיעות להם ממשרדי הממשלה, רשויות מקומיות וממערכת הבריאות וכתוצאה מכך לא מממשים זכויות המגיעות להם על פי חוק. דו"ח מבקר המדינה משנת 2015 קבע כי משאבים רבים הנמצאים בידי הממשלה לא מועברים לציבור מאחר ואלו אינם מכירים או תובעים את זכויותיהם.

משרד הבריאות החליט לצאת ביוזמה להקמת מערך מרכזים למיצוי זכויות מטופלים בהובלתו של מינהל איכות ושירות. המערך יפעל בבתי חולים כלליים ופסיכיאטריים ויסייע למטופלים באופן יזום במתן מידע, בירור זכויות, הגשת בקשות, פניות וערעורים ומעקב עד למימוש הזכויות במלואן. ההסתכלות במרכזים תהיה על מכלול הזכויות של המטופלים מהממשלה, ממערכת הבריאות ומהרשויות. העזרה תינתן על ידי אנשי מקצוע ובסיוע מתנדבים.

מרכזי הזכויות הם תוצאת פעילות רחבה של שיתוף פעולה בין נציגים מכל מערכת הבריאות – אנשי מקצוע ומטופלים. ותוך שיתוף פעולה עם בתי החולים, במיוחד עם השירות לעבודה סוציאלית, ועם המיזמים הממשלתיים הפועלים למיצוי זכויות: "יחידות סגולה" מבית המשרד לשוויון חברתי ו"מחלקה ראשונה" מטעם המוסד לביטוח לאומי.

המרכזים הבאים צפויים לקום ברמב"ם, בזיו ובכפר שאול בירושלים. בשנתיים הקרובות יקומו 30 מרכזים בפריסה ארצית, במטרה לקדם משמעותית את מיצוי הזכויות עבור מטופלים ולהקל עליהם ועל משפחותיהם.

צילום: באדיבות איכילוב ומשרד הבריאות
צילום: באדיבות איכילוב ומשרד הבריאות
צילום: באדיבות איכילוב ומשרד הבריאות
Back to top button