חדשות חוץמבזקיםצבא וביטחון

ליברמן ערך ביקור היסטורי ראשון באפריקה

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בתום ביקור היסטורי ראשון של שר ביטחון ישראלי ברואנדה, זמביה וטנזניה, ‏"באפריקה יש פוטנציאל אדיר ולישראל כמובילה עולמית בטכנולוגיות מתקדמות יש בדיוק את מה שאפריקה צריכה בחקלאות , ברפואה ובביטחון. צריך להבין, בכל מדינה שאיתה יש לנו בריתות ושיתופי פעולה, אנחנו דוחקים החוצה את איראן ומבודדים אותה".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, המריא לפני זמן קצר מטנזניה לישראל, בתום ביקור ראשון והיסטורי של שר ביטחון ישראלי ביבשת אפריקה, זה עשרות שנים. השר ליברמן ביקר בארבעה ימים בשלוש מדינות: רואנדה, זמביה וטנזניה. שר הביטחון נפגש עם נשיאי שלוש המדינות, עם שר ההגנה והחוץ ועם הרמטכ"לים וראשי מנגנוני הביטחון של המדינות.

שר הביטחון ליברמן אמר לפני המראתו מטנזניה לישראל: "טנזניה היא מדינה ענקית שנמצאת בצמיחה עצומה. מדינה המונה 54 מיליון תושבים, שגודלה למעלה ממיליון קמ"ר, פי 50 ממדינת ישראל. בטנזניה, כמו זמביה, רואנדה ומדינות נוספות באפריקה יש פוטנציאל אדיר. הן צריכות בדיוק את מה שישראל יודעת לתת: חקלאות, רפואה, ביטחון- מלחמה בטרור והגנת גבולות. אם לא נשכיל להעמיק שיתוף הפעולה, נפקשש הזדמנות אדירה ואחרים, במיוחד האיראנים, יעשו זאת במקומנו. צריך להבין, בכל מדינה שאיתה יש לנו בריתות ושיתופי פעולה, אנחנו דוחקים החוצה את איראן ומבודדים אותה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 קרדיט צילום: אריאל חרמוני

Back to top button