בידורחדשות הארץמבזקים

פסטיבל Jaffa Fest, פסטיבל התיאטרון הבינלאומי של יפו

פסטיבל Jaffa Fest ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ותיאטרון גשר, בשיתוף מוסדות התרבות והתיאטראות של יפו, יתקיים זו הפעם הראשונה במשך ארבעה שבועות בין ה-3 במאי ל-2 ביוני 2018.

במהלך הפסטיבל יוצגו למעלה מ-80 הצגות ומופעים, הפקות בינלאומיות לצד בכורות ישראליות, אירועי חוצות, מופעי מוסיקה, הפנינג מיוחד לילדים, כיתות אמן וסדנאות. ההפקות הבין לאומיות כוללות הצגות מגרמניה, טורקיה, הונגריה, איטליה, אוסטרליה והודו.

הפסטיבל בניהולה של מנכ"לית תיאטרון גשר, לנה קריינדלין ובניהולו האמנותי של מנכ"ל התיאטרון הקאמרי לשעבר, נעם סמל, יהווה נקודת מפגש על הבמה ומחוצה לה בסימן "חיים ביחד", מפגש בין תרבויות וקהילות, מפגש של הפקות בינלאומיות לצד יצירות מקומיות. זוהי הפעם הראשונה בה מתקיים פסטיבל המאחד את מגוון מוסדות התרבות של העיר יפו.  יפו היא סמל לדו-קיום- שילוב של ישן וחדש, הידועה בגיוון התרבותי והדתי ומגוון הקהילות החיות בה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו אמר כי "יפו – סמל מובהק לקיום משותף ולחיים של רעות ואחווה בשכנות טובה – שמחה לארח חגיגה תרבותית-אמנותית המשקפת בצורה היפה ביותר את טיבם של חיים בפתיחות ובכבוד. פסטיבל יפו 2018, שיעמוד בסימן "חיים יחד", הוא הוכחה נוספת כי באמצעות תרבות, מוסיקה ואמנות אפשר לגשר על פערים ולחיות יחד בכבוד הדדי ובהרמוניה."

הפסטיבל יפתח ביום חמישי, 3 במאי, בתהלוכת פתיחה מיוחדת שהופקה בשיתוף תזמורת צופי המועדון האורתודוקסי יפו, בניצוחה של ראניה פחל. התהלוכה תתמקד בציר שבין  כיכר השעון, שוק הפשפשים ושדרות ירושלים ותסתיים ברחבת תיאטרון גשר, שם תעלה ההצגה הפותחת את הפסטיבל: "סערה סערה" של תיאטרון האומות ממוסקבה, אחת היצירות המפורסמות של המחזאי אלכסנדר אוסטרובסקי בבימויו של יבגני מרצ'לי .

הצגות נוספות שיגיעו מרוסיה הן: "קו השמש" של מרכז ע"ש המיירהולד ממוסקבה- ההצגה מתרכזת במערכת יחסים סבוכה של שני בני הזוג שאינם מקשיבים אחד לשני, כל אחד מהם רואה את המציאות באופן שונה. "לילות מצרים" של תיאטרון פומנקו ממוסקבה – הצגה המבוססת על הפואמה של אלכסנדר פושקין ויצירותיו של ולרי בריוסוב בבימויו של פיוטר פומנקו, "מגדן" (קברט) של תיאטרון אוקולו בבימויו של יורי פוגרבניצ'קו, הצגה מוזיקלית שהיא כולה מחווה לשירים וטקסטים שנוצרו בצפון הרחוק של רוסיה במחוז מגדן.

 במסגרת התכנית הבין לאומית תתארח ההצגה "תיאטרון ללא יהודים" של התיאטרון העירוני קרלסרוהה מגרמניה – מחזה דוקומנטרי מאת הנס ורנר קרוזינגר ורגינה דורה המספר את סיפורם האמיתי והמרגש של ארבעה אנשי התיאטרון עם עליית היטלר לשלטון בגרמניה ב-1933.

מטורקיה מגיעה ההצגה "מאחורי העיניים", עיבוד מוזיקלי מאת נאוה סמל ז"ל בבימויו של כאמל באשר בליווי מוזיקה חיה. ההצגה מספרת את סיפורה של אם לילד בעל תסמונת דאון ערב הליכתו לראשונה לבית הספר.

מהונגריה תגיע הקומדיה עטורת הפרסים "מר גרין" של ג׳ף ברון שתורגמה ל-22 שפות והועלתה למעלה מ-500 פעמים ב-46 ארצות שונות.

מליטא יגיע הקונצרט "מוזיקה היא הסוד שלי" – קונצרט שבו יושמעו יצירותיו של המלחין פאוסטאס לטנאס, קונצרט מיוחד לכבוד 100 שנות עצמאותה של ליטא בתמיכת שגרירות ליטא ישראל.

בנוסף יתארחו בפסטיבל ההצגות "מסטריה בופ" מאיטליה – המחזה המפורסם ביותר מאת דאריו פו שסימן התחדשות מוחלטת בתיאטרון האיטלקי, "מירה פוקס"מאוסטרליה – הצגת יחיד של היוצרת האוסטרלית מלני ג'יימס, ההצגה "מקבת מירור" שתגיע מהודו במסגרת שבוע הודו בתיאטרון הסימטה שכולל הרקדת בוליבוד ברחבה ולהקת פולקלור מוסיקלי. וההצגה "חיים ארוכים" מלטביה, הצגה ללא מילים בבימויו של אלביס הרמניס, המנהל האמנותי של תיאטרון ריגה החדש.

במקביל לתכנית הבין לאומית יתקיימו במסגרת הפסטיבל גם הצגות אורחות תחת הנושא "חיים ביחד", ביניהן "מחכים לגודו" מאת סמואל בקט, הפקה מיוחדת ביוזמתו של המנהל האמנותי של הפסטיבל נעם סמל, בבימויו של אילן רונן ובהשתתפותם של מנשה נוי ודורון תבורי. ההצגה תוצג בערבית ובעברית בתיאטרון יפו בתרגומו של אנטון שמאס.

"דרך הים"– ערב שירי אהבה ליפו, עכו ולים, בשיתוף המרכז לתיאטרון עכו ואודיטוריום אניס בהנחייתה של סמדר יערון, ערב שירים בעברית וערבית שיבוצעו על ידי קבוצת אמנים עכואים –זמרים, נגנים ושחקנים מהמרכז לתיאטרון של עכו שיבצעו שירים העוסקים בהקשר של הים שמחבר בין שתי ערי החוף והנמל יפו ועכו.

בין הצגות המקור שהופקו במיוחד לפסטיבל: "מוצרט וסליירי" – הפקת תיאטרון בליווי מוזיקה חיה, בשיתוף אנסמבל המאה ה-21 מאת אלכסנדר פושקין בתרגום חדש מרוסית של רועי חן, בבימויו של יונתן אסתרקין ובהשתתפותם של סשה ודניאל דמידוב.

רות סוף-סוף! – מופע קומי מוזיקלי – ביוגרפיה בפוטנציה של שחקנית תיאטרון גשר רות רסיוק ובבימויו של אמיר י. וולף.

BLASTED – "ארורים", עיבוד חדשני למחזה השערורייתי של המחזאית הרדיקלית שרה קיין, בבימויו של אבי גיבסון בשיתוף תיאטרון נוצר בת ים.

"הסיני שקרא עיתון בתור לגרדום – סיפור אהבה בלשי אבסורדי מותח ומשעשעמאת ריקרדו סטרפאסה בעיבודו ובבימויו של מיכאל קרמנקו.

"ביה״ס להיפסטרים"- באוצרות עידו פדר, אירוע משך ראשון מסוגו שחומריו הם פרפורמנס וניו מדיה, שיתקיים במרכז קהילתי ועירוני – מרכז תרבות מנדל ביפו.

"מעבר ליפו"– מחזה בהליכה מאת ניסן אלמוג – מסע השתתפותי בשכונת נגה. מחזה תלוי-מקום שמזמין את הקהל לצאת למסע מהתיאטרון אל העיר יפו, מתחיל באכסדרה של תיאטרון גשר, עובר אל מאחורי הקלעים של התיאטרון וממשיך אל שדרות ירושלים והסביבה הקרובה.

הפסטיבל מציע תכנית עשירה לילדים שתכלול את מגוון הצגות הילדים המקוריות של תיאטרון גשר: גוליבר- בבימויו של יבגני אריה, המשלבת טכנולוגיה חדשנית של אנימציה של מציאות רבודה

(Augmented Reality), "רוח התיאטרון" מחזה מקורי של רועי חן בבימויו של אמיר וולף "ומסעות אודיסאוס" מאת רועי חן ובבימויה של שיר גולדברג.

בנוסף, במסגרת תכנית הילדים יתקיימו מופעי רחוב ואירועים מיוחדים בהם: סבתא פרידה עושה קרקס

מאת ובביצוע פיודור מקרוב, סדנת משחקי קנדמה שתכלול משחקי רחוב ולהטוטנות בשיתוף מרכז קנדמה הישראלי והפנינג מיוחד לילדים בתיאטרון אלמינא עם ההצגות: "הר'ול על ההר" הצגה דו לשונית מאת תום ווליניץ ומיכאל צ'רני, "הנעליים של טנבורי" בבימויו של נורמן עיסא וההצגה "קרוון"הצגת ליצנות בבימויו גבי כהן.

לצד ההפקות הבין לאומיות והפקות המקור הישראליות יתקיימו ב-Jaffa fest אירועי רחוב, סדנאות, קונצרטים ומופעי מוסיקה ומחול מגוונים שיתארחו בפסטיבל, כיתות אמן עם מיטב הבמאים המשתתפים בפסטיבל במסגרת התוכנית הבין לאומית: אלביס הרמניס (ליטא), יבגני מרצ'לי (רוסיה), כאמל באשר (טורקיה), יאן לינדלרס (גרמניה), יוז'ינו גריוגי (איטליה) ועוד.  כמו כן יארח Jaffa Fest את "הפסטיבל לתרבות ערבית עכשווית" בתיאטרון יפו, "פסטיבל אביב ישראלי" בתיאטרון הסמטה ו-"פסטיבל מרתון התיבה" באולם התיבה.

כל אירועי הפסטיבל יתקיימו ברחבי העיר יפו במוסדות התרבות המובילים בעיר: תיאטרון גשר, תיאטרון יפו, תיאטרון הסמטה, תיאטרון הבית, סטודיו למשחק ניסן נתיב, אולם התיבה תיאטרון נא לגעת, מועדון התיאטרון, אודיטוריום אניס, מרכז תרבות מנדל.

Must give crdit Photo: KoKo – קרדיט חובה צילום: קוקו
Must give crdit Photo: KoKo – קרדיט חובה צילום: קוקו

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח