חדשות הארץמבזקיםפנאי

עונת הרחצה בכינרת תיפתח עם ההכרזה על 'חופים שקטים' ללא מוסיקה

היום (חמישי) נפתחת עונת הרחצה באופן רשמי והכרזת חופי איגוד ערים כינרת כשקטים. אגודת הסטודנטים ממכללת 'כינרת' מצטרפת לחיזוק ההכרזה על חופי איגוד ערים כינרת כ'חופים שקטים', בהפקת קמפיין הקורא לקהל הרחב: שמרו על כינרת נקייה ושקטה – "מנקים את הרעש מהכינרת".

פעילות חופים שקטים בכינרת מיושמת החל מהיום עם פתיחת עונת הרחצה שהוקדמה, בהמשך להחלטת שר הפנים אריה דרעי ואיגוד ערים כינרת. באיגוד ערים כינרת החליטו לשנות את המציאות בכינרת ולהשיב את האגם הלאומי למשפחות, כך שכל החופים המוכרזים, המופעלים על ידי האיגוד, יפעלו כ'חופים שקטים' ותיאסר בהם השמעת מוסיקה רועשת. החופים בהם יאכפו את השקט הינם- חוקוק צפון, מפרץ אמנון, צאלון, גולן-דוגית, כינר, חלוקים, כורסי, לבנון, גופרה, צינברי, ברניקי ושקמים.

צילום: שי מזרחי, רשות הכינרת

ההחלטה להסבת חופי הכינרת לחופים שקטים, הינה בהמשך לפיילוט מוצלח, שהחל לפני 4 שנים ביזמת איגוד ערים כינרת, כשבראשיתו הוכרז חוף צאלון כחוף שקט. לאור הצלחת המהלך, התפוסות הגבוהות בחוף והפופולאריות בקרב הנופשים, הוכרזו בשנים האחרונות חופים נוספים כ'שקטים' וכעת, ערב פתיחת עונת הרחצה הכריזו באיגוד על השלמת התהליך והכלת השקט על כל חופי האיגוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: רשות הכינרת
צילום: רשות הכינרת

כעת מתברר, כי המהלך זוכה לפופולריות גבוהה גם בקרב הדור הצעיר, שניתן היה לחשוב, כי הרעש הינו מנת חלקו. אגודת הסטודנטים של מכללת 'כינרת' הצטרפו לקמפיין רשות הכינרת להכרזה על החופים השקטים ויחד עם אנשי הרשות, הפיקו סרטון עם החוג לתקשורת במכללה, הממחיש את הקושי של משפחות וילדים לבלות בחופים הרועשים.

צילום: רשות הכינרת

הסטודנטים החלו בקמפיין ויראלי ברשתות החברתיות, שהסרטון חלק ממנו, הקורא לנופשים לשמור על השקט בחופים תחת הסלוגן 'מנקים את הכינרת מהרעש', תחת האשטאג #עושים_כבוד_לכינרת. בנוסף, אתמול (רביעי) קיימו עשרות סטודנטים צילום משותף לרגל פתיחת עונת הרחצה באגם הלאומי, על שפת הכינרת עם שלט הקורא לציבור לשמור על הכינרת שקטה. גל שאטר מאגודת הסטודנטים במכללת כינרת ציין: "כשאדם יוצא אל הטבע הוא מעוניין להירגע, ליהנות מהשקט ומהנופים. המוסיקה והרעש פוגעים בחוויה הזו והרחיקו מהכינרת לא רק משפחות, אלא גם צעירים רבים. אנו חושבים שההחלטה נכונה וטובה, מברכים על כך וכמובן מתגייסים על מנת להעביר את המסר החיובי לכל עם ישראל שיגיע לנפוש באגם הלאומי".

יעל סלע, מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכינרת אומרת: "מחמם את הלב לראות את ההירתמות של הדור הצעיר המעוניין בשקט, פסטורליות וההנאה מהטבע המדהים שלנו, לקדם את המהפכה בחופי הכינרת וההחלטה ההיסטורית של איגוד ערים כינרת. הציבור פוקד את חופי הכינרת ורוצה ליהנות מפיסת טבע נעימה ושקטה. פיילוט החופים השקטים הוכיח, כי הביקוש לחופים מסוג זה הינו גדול מאוד ושינה את המציאות בחופים שהוכרזו ככאלה. זה הזמן להכיל את השקט על כל חופי האגם הלאומי. אנו מברכים על המעורבות והאחריות הקהילתית בפרויקטים סביבתיים בכלל ובכינרת בפרט".

אלי מלכה, יו"ר איגוד ערים כינרת וראש מועצה אזורית גולן אמר: "עם הקמת איגוד ערים כינרת, צוינה מטרת העל, שינוי המציאות בחופי הכינרת. ההחלטה להכיל את הגדרת החופים השקטים על כל החופים המוכרזים של האיגוד, תסייע בשיפור חווית הנופש בחופים. אני סבור, כי ההחלטה תוביל גם לעלייה משמעותית במספר המשפחות שיבואו לנפוש באגם הלאומי ותסייע בפיקוח על התנהגות בני הנוער המגיעים לחופים. החלטה זו מצטרפת לפיילוט שהוכיח עצמו בעונה החולפת ויימשך בעונת הרחצה הקרובה בחופי האיגוד סביב הכינרת, במסגרתו הוגדרו שלושה אזורים ספציפיים לכל פעילות בחופי האיגוד, אזור רחצה בסמוך לקו המים, אזורי קמפינג ומנגלים ואזורי חנייה" סיכם מלכה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח