חדשות הארץמבזקים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בוועידת הנגב בדימונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בוועידת הנגב בדימונה ואמר כי "בעקבות הסרט "סאלח פה זה ארץ ישראל", הנחיתי את מזכיר הממשלה לבדוק את הנושא מול ההסתדרות הציונית. בעקבות הבדיקה עולה שהמסמכים פתוחים אמנם, אבל הם אינם נגישים. לכן קיבלתי החלטה – הם יהיו נגישים לכל אדם בישראל, לכל אדם בעולם. נגישים לחלוטין. כפי שעשינו בפרשת ילדי תימן כך נעשה גם פה".

רה"מ הוסיף "הבוקר נפגשתי לפני שבאתי הנה עם אילון מאסק, איש חזון, אולי גדול אנשי החזון הטכנולוגי בדורנו. הוא גאון.
הוא אמר לי 'ישראל היא מעצמה טכנולוגית'. הוא אמר שהוא מעריך את מה שאנחנו עושים כאן. ואז אמר ביוזמתו, הוא לא ידע שאני בא הנה, הוא אמר לי: 'הנגב יכול לספק לכם את כל צרכי האנרגיה. הנגב הוא העתיד האנרגטי של מדינת ישראל. אתם יכולים לפרוס כאן מערכות סולאריות שיתנו לכם אנרגיה יותר ממה שאתם צריכים ויותר ממה שתצטרכו. אנרגיה נקייה'.

עוד אמר ראש הממשלה "אני אומר לכם מה שהוא אמר לי 'אם רק תרצו בזה' – ואני אומר לכם, אני רוצה בזה. אני רוצה בנגב תוסס, פורח ומתפתח. ואנחנו נמשיך לעשות את זה, לפתח אותו כפי שלא נעשה אף פעם בתולדות ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה הוסיף "ישראל מוקפת במאחזים של האסלאם הקיצוני, ולכן אנחנו צריכים לשמור על גבולותינו. אנחנו השלמנו מבצע אדירים: בניית גדר לאורך של יותר מ-200 ק"מ בגבול סיני. אלמלא הגדר, היינו עומדים חלילה בפני שוקת שבורה – מתקפות חמורות של גורמי הטרור בסיני, ודבר נורא ביותר, הצפה של מסתננים בלתי-חוקיים מאפריקה. אנחנו מדברים על מדינה יהודית ודמוקרטית, איך היינו מבטיחים מדינה יהודית ודמוקרטית עם חמישים אלף, ואחר כך מאה אלף, ואחר כך מאה חמישים אלף מסתננים בשנה. אתה מגיע למיליון, מיליון וחצי ואפשר לסגור את הבאסטה. אז לא סגרנו את הבאסטה. הקמנו את הגדר ובד בבד עם הדאגה לצורכי הביטחון, אנחנו משקיעים השקעה עצומה בתשתיות".

צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
Back to top button