מבזקיםמומלצים

שומרים על הבריאות לקראת חג הפסח

כולנו מכירים את ההכנות לחג הפסח הכוללות ניקיונות, סדר ובישולים. על מנת שלא נשלם את המחיר בזמן ההכנות ואחריהן, מחלקת פיזיותרפיה במחוז כללית צפון הכינה מדריך כיצד לשמור על גופינו.

אחד הכללים המנחים, לגבי כל המשימות, הוא לתכנן מראש את העבודה ולחלק אותה ל"מנות קטנות". עמידה ממושכת ועבודה מתמשכת מעמיסים על הגוף יותר מעבודה לפרקי זמן קצרים. ישנן עבודות שניתן לעשות, ואף מומלץ, לבצען בישיבה על כיסא גבוה או רגיל ובכך לצמצם את העומס על הגוף.

יש להקפיד להתאים בין משטח העבודה ומנח הגוף. מומלץ להשתמש באביזרים הניתנים לשינוי בגובהם ולהתאים אותם לפי הגובה שלכם. העזרים מסייעים לנו לעבור את ההכנות יותר בקלות ועם פחות סיכון, כמו כן יש חשיבות רבה לדרך שבה אנחנו פועלים עם הגוף שלנו בזמן העבודות, איך אנחנו עומדים, מתכופפים ואוחזים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש להימנע ממאמץ מוגבר בזמן הניקיונות מפעולות חוזרות בגפה או באיברי גוף אחרים כמו כפיפה מרובה ונשיאת משאות.

עלייה על סולם, כסא ורצפה רטובה עלולים להוות סיכון לפציעה או נפילה. חשוב להיות מודעים לכך ולצמצם כלל האפשר את גורמי הסיכון. ניתן להשתמש באמצעי עזר בטיחותיים לצורך לניקוי בכדי להימנע מעלייה על סולם או כסא, שמעלים באופן משמעותי את הסיכון לנפילות וחשוב להקפיד על בטיחות בעת העבודות.

מדי שנה לקראת חג הפסח, הילדים נמצאים בבית בחופשה, והם מועדים לתאונות בית ונרשמת עלייה בהיפגעות ילדים מחומרי ניקוי וכימיקלים.

מומלץ לקנות חומרי ניקוי ותרופות באריזות שפתיחתן קשה לילדים, ולהקפיד על אחסונם באריזתם המקורית, למקם אותם במקום גבוה או נעול, הרחק מטווח השגתם של ילדים.

Back to top button