חדשות הארץמבזקים

נחנכה נקודת הזנקה חדשה של מד"א במועצה המקומית חורה

במועצה המקומית חורה, בה מתגוררים כ- 20,000 תושבים, נפתחה לאחרונה נקודת הזנקה חדשה של מד"א, שתיתן מענה לתושבי המועצה ולצירים המרכזיים שסובבים אותה. בימים אלו מתקיימים במועצה קורסים לגברים ולנשים להכשרתם כחובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס של מד"א

כחלק משירותי מד"א לתושבי המדינה והמאמץ לקיצור זמני התגובה, בדגש על הפריפריה, נפתחה לאחרונה נקודת הזנקה חדשה של הארגון במועצה המקומית חורה שבנגב. האמבולנס במועצה יפעל 24 שעות ביממה ויספק שירותי חירום לתושבי המועצה ולמבקרי האזור כולו.

על הקמת נקודת ההזנקה הוחלט בעקבות עבודת מטה שנעשתה במד"א, ולאחר בחינת היקף הצרכים של האוכלוסייה בחורה וביישובי הפזורה הבדואית באזור. פתיחת הנקודה התבצעה בשיתוף פעולה עם משרדי החקלאות והבריאות, בסיועו של ח"כ אחמד טיבי, הפעיל מאד במאמץ לשיפור ושדרוג שירותי הבריאות ורפואת החירום של מד"א במגזר הערבי ובפזורה הבדואית. כן סייע רבות ראש המועצה, ד"ר מוחמד אלנבארי, אשר הקצה מבנה לפתיחת הנקודה, שתעבור בעתיד למבנה הקבע ביישוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נקודת ההזנקה של מד"א בחורה היא חלק ממרחב נגב של מגן דוד אדום, בו מפעיל מד"א ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי-מד"א ובימבולנסים ב- 15 תחנות ונקודות הזנקה, כאשר בנוסף להם פועל מסוק מד"א בדרום הארץ ומוצבים עשרות אמבולנסים בישובים מרוחקים, המופעלים ע"י מתנדבי מד"א המתגוררים בישובים אלו. לצד נקודת ההזנקה החדשה, מתקיימים בימים אלו בחורה בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, בראשות השר ח"כ אריה דרעי 2 קורסי חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס לגברים ולנשים. בעתיד מתכוון מד"א להכשיר בני נוער מהיישוב במסגרת קורס מגישי עזרה ראשונה למתנדבי נוער.

מנהל מרחב נגב במד"א, איציק אלפסי אמר כי "העובדים והמתנדבים מהמגזר הבדואי הם חלק ממשפחת מד"א, ולהפעלת נקודת ההזנקה בחורה חשיבות גדולה עבור תושבי הפזורה באזור."

מנהל מחוז דרום במד"א, יהודה שושן הוסיף כי "אנו פועלים כל העת לחזק את היכולות המקצועיות והאנושיות של הקהילות השונות הנדרשות לשירותינו, וכן את האמצעים שאנו מעמידים לרשותם".

מנכ"ל מד"א, אלי בין מסר בנוסף "מד"א פועל ללא הרף על מנת להגיע לכל פלח באוכלוסייה הקיימת בישראל. אנו פועלים רבות כדי להקנות את היכולות להצלת חיים ואת הידע להגשת עזרה ראשונה וסיוע רפואי. נקודות ההזנקה וקורסי חובשי רפואת החירום בקרב נציגי הפזורה הבדואית מהווים מרכיב חשוב במאבק על הצלת חיים בנגב, באמצעות יצירת קהילה בעלת יכולות הגשת שירותי סיוע רפואי בחירום. אני מברך את המתנדבים הבוחרים לתת מזמנם למען פיתוח הקהילה, ובטוח בדרכנו המשותפת, לייעול המענה הרפואי".

קרדיט: דוברות מד"א
Back to top button