חדשות הארץמבזקים

נהג האמבולנס בפנייה אישית, "תנו לנו לעבור בשלום"

חוסאם עמאשה, חובש נהג אמבולנס‏ ב-‏מד"א קצרין‏ זכה לתגובות חמות בעקבות פוסט שפרסם אתמול (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלו בו שיתף את ה"חוויות" שלו בתור נהג אבולנס כשהוא נאלץ לנסוע בנסיעה דחופה.

"נהגים יקרים, אני נהג אמבלונס וחשוב לי לכתוב לכם כמה דברים." כתב חוסאם

"אין צורך בבלימת פתע ואין צורך להוציא ידיים מהחלון ולקלל, אין צורך להתעצבן ולחסום לנו את הדרך. תאמינו שאנחנו לא משחקים ולא מנצלים את הסירינה שלנו על מנת להגיע מוקדם לעניינים אישיים. רציתי לשתף אתכם בכמה סיטואציות שמבחוץ נראות לא יפה אבל מבפנים הן אחרות:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דוגמא 1
רואים שאמבולנס נוסע בנסיעה רגילה, הגיע לפקק, עמד שתי דקות ואז הפעיל אורות וסירינה, לאחר שעבר את הפקק כיבה אורות ונסע ברגיל. "הנהג חרא…" נכון נראה שהנהג חרא אבל לא. זה יכו להיות נהג שהיה בדרך חזרה ואז המוקד קרא לו לנסיעה דחופה לאיבוד הכרה, ולאחר 2 דקות אותה משפחה התקשרה ואמרו שלא צריך אמבולנס והחולה התעורר, או אולי קיבל דיווח על תאונת דרכים, ואמבולנס – לאחר שהגיע למקום ביטל את שאר האמבולנסים כי לא נשארו פצועים.

תאמינו שאנחנו כצוות בתוך האמבולנס שונאים לנסוע בדחיפות וכבר נמאס לנו מהרעש של הסירינה שאתם לא סובלים. אתם שומעים אותו 10 שניות, לנו הוא חופר בראש כל היום.

דוגמא 2
נהג נוסע בדחיפות ועובר את כל הפקק, ואז מגיע לרמזור, מכבה וממתין לאדום שיתחלף ואז מגיע מישהו, פותח חלון וצועק לעבר הנהג "מה החולה שלך מת למה עצרת?" נכון שזה נראה לא יפה אבל האמת שהחולה שלנו לפעמים לא במצב קריטי, ויכול להמתין עוד כמה שניות אם נשווה את הסכנה של יציאה באדום (במיוחד כשהחולה איתנו באמבולנס ולא עדיין ממתין בבית).

דוגמא 3
מסתכלים לתוך האמבולנס שנוסע בדחיפות, רואים סירינה ואורות אבל מצד שני רואים צוות חרא בפנים שאוכל או שותה ואנחנו כמו פריירים פינינו לו דרך.
לא זה לא צוות חרא ואתה לא פרייר זה פשוט צוות שכבר כמה שעות לא שתו ולא אכלו מרוב קריאות ועבודה ולכן עושים את זה תוך כדי נסיעה לכיוון המקרה הבא כי לא בטוחים שאחריו גם תהיה מנוחה.

חברים תבינו שהמוקד שלנו יודע באיזה סיטואצייה האמבולנס נמצא ואין כזה דבר נסיעה דחופה סתם! הם יודעים איפה אנחנו ובאיזה מהירות נוסעים ואם הסירינה והאורות עובדים או לא ומצד שני תסמכו על המשטרה אשר מפקחת עלינו ובהרבה מקרים גם עוצרים אותנו ובודקים מול המוקד לאיפה נוסעים.

אז בבקשה תנו לנו להציל חיים למי שזקוק לנו ואל תפריעו לנו להציל חיים, בבקשה!

כשעוברים לנסיעה דחופה זה לא אומר שמבקשים מכם לרוץ איתנו, פשוט תנו לנו לעבור בשלום. תודה לכם על הסבלנות, המשך סוף שבוע מקסים."

(מתוך פייסבוק)
Back to top button