חדשות הארץמבזקים

המפכ"ל: מפקד התחנה יועבר מתפקידו וקידומו של ק' אגם יעוכב

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך החליט על נקיטת צעדים משמעתיים ופיקודיים כנגד קצינים ושוטרים שטיפלו באירוע תאונת דרכים שאירעה בתאריך 14 במאי 2017 בצומת נחושה, כאשר נהג הרכב הפוגע, אלמוג עמרם ז"ל, חייל מילואים בן 28 מקרית עקרון יצא מרכבו, עזב את זירת התאונה ורץ אל שדה פתוח ועקבותיו נעלמו. עמרם נמצא רק לאחר מספר שעות ולאחר שסיימו כוחות המשטרה לטפל בזירת התאונה, כשהוא ללא רוח חיים.

זירת התאונה (צילום: דוברות מד"א)

בעקבות המקרה ולמרות שממצאי נתיחת הגופה לא העלו קשר ישיר בין מותו לתאונה עצמה הוחלט במשטרה למנות קצין בודק, נצ״מ משה שחר, שתפקידו היה לבחון את התנהלות הכוחות והטיפול המשטרתי שקדם למציאת גופתו של אלמוג עמרם ז״ל. הקצין הבודק שמונה, נדרש לבחון את הפעולות המשטרתיות שבוצעו לשם איתורו של המנוח, לאחר שנעלם מזירת תאונת הדרכים מיד לאחר התרחשותה.

ממצאי הדוח של הקצין מלמדים, כי נפלו פגמים בהתנהלות הגורמים הנוגעים בתחנת קרית גת בכל הנוגע לאופן הטיפול בתלונה אודות היעדרותו של המנוח, הן בהיבטי פיקוד, והן בהיבטי דיווח ומקצועיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
זירת התאונה (צילום: דוברות המשטרה)

לאור ממצאים שהגיש הקצין, החליט כאמור מפכ"ל המשטרה אלשיך על נקיטת צעדים משמעתיים ופיקודיים כנגד קצינים ושוטרים שטיפלו באירוע זה.מפקד תחנת קרית גת הועבר לתפקיד שאינו פיקודי, וקידומו של קצין האגם בתחנה עוכב למשך 5 שנים.

עוד הוחלט, כי ראש משמרת הבוקר של תחנת קרית גת תוזמן לשימוע לשקילת המשך שירותה במשטרה, וכן על העמדתו לדין משמעתי של ראש משמרת הצהריים.
כמו כן, הוחלט על נקיטת צעד של הדרכה פיקודית כלפי שוטרים נוספים שטיפלו באירוע.

עוד הוחלט לאמץ מספר המלצות מערכתיות של הקצין הבודק, הנוגעות להיבטי הכשרה, קיום נהלים והנחיות, ביצוע סדור של תהליכי למידה, פיקוח ובקרה וכיו״ב.

מפכ"ל המשטרה הדגיש בהחלטתו, את חשיבותה ומשמעותה של אחריות מפקדים, וכן נטילת אחריות לתפקוד תקין ומקצועי בכל ארוע, בפרט בארגון כה רגיש כמו המשטרה המופקד על אכיפת החוק, שמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור ועל תחושת הביטחון האישי של כל אזרחי ישראל.

אלמוג עמרם ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח