חדשות הארץמבזקיםמומלצים

סקר: כמה מאתנו נרדמים במיטה וכמה על הספה בסלון?

כמה מאתנו נרדמים במיטה וכמה על הספה בסלון? איפה יארחו אתכם ללילה בחדר משלכם ואצל מי תישנו על הספה בסלון? והכי חשוב – אם אתם רוצים להתארח ללילה אצל הילדים בצפון – תשכחו מזה….

לקראת יום השינה העולמי שיחול מחר (שישי) ערכה חברת הולנדיה סקר המשקף את הרגלי השינה, אירוח השינה וההתייחסות לחדר השינה. יום השינה העולמי הוא אירוע שנתי, המפגיש בין חוקרים, אנשי מקצוע בתחום הבריאות וחולים על מנת להעלאת את המודעות להפרעות שינה והעומס שהם מציבים על החברה.

רוב הפרעות השינה ניתנות למניעה או לטיפול, אך פחות משליש מהסובלים מבקשים עזרה מקצועית. בעיות שינה מהוות מגפה עולמית המאיימת על בריאות ואיכות חיים של עד 45% מאוכלוסיית העולם. הבנה טובה יותר של חשיבות השינה לאורח חיים תקין וחשיבות סביבת שינה תומכת תסייע להפחת נטל של הפרעות שינה על החברה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יום השינה העולמי (קרדיט: pixabay.com)

מכון גיאוקטוגרפיה שעבור את הסקר עבור חברת הולנדיה בודק את הרגלי השינה, אירוח השינה וההתייחסות לחדר השינה בישראל:

הרגלי שינה

  • למעלה משליש (39%) מעידים כי הם נרדמים רק במיטה כאשר דתיים-חרדים ומסורתיים נוטים לכך יותר מחילונים.
  • למעלה ממחצית מקהל היעד (52%) מעידים כי המקום העיקרי בו הם נרדמים ושאינו המיטה הוא הכורסה בסלון.
יום השינה העולמי (קרדיט: pixabay.com)

תפיסת חדר השינה

  • כמחצית מקהל היעד (54%) תופסים את חדר השינה כמקום החשוב ביותר בשל היותו מקום רגוע ומספק פרטיות.
  • נשים נוטות לתפוס מאפיין זה כמשמעותי יותר מגברים, דתיים נוטים לתפוס זאת כחשוב יותר מחילונים ומבוגרים (55+) נוטים לתפוס זאת כחשוב יותר מצעירים מהם.
  • קרוב לשליש מקהל היעד (32%) תופסים את חדר השינה כמקום החשוב ביותר בגלל חשיבות איכות השינה לקראת יום המחרת.
יום השינה העולמי (קרדיט: pixabay.com)

הרגלי אירוח

  • קרוב לשליש מקהל היעד (30%) מעיד כי הוא מלין את אורחיו בחדר שיועד לכך.
  • כרבע נוסף (28%) העידו כי הם מלינים את האורחים במיטה נפתחת בחדר הילדים וכחמישית העידו כי אינם נוהגים להלין אורחים בביתם.
  • דתיים-חרדים נוטים להלין אורחים בביתם יותר מחילונים ונוהגים לעשות זאת בעיקר בחדר שיועד לכך ופחות על הספה שבסלון.
  • מבוגרים (בגילאי 55+) נוטים להלין את אורחיהם בחדר שיועד לכך ולא על הספה שבסלון, לעומת אנשים הצעירים מהם.
  • יום השינה העולמי (קרדיט: pixabay.com)

את מי לא היית רוצה לארח?

  • האורחים שפחות רצויים בעיני למעלה משליש מקהל היעד (40%) הם אנשים שאינם מוכרים כאשר נטייה זו חזקה בעיקר בקרב צעירים.
  • החם והחמה הם אורחים פחות רצויים בצפון לעומת אזורים אחרים בארץ.

רומנטיקה:

  • למעלה ממחצית מקהל היעד (53%) תופסים את חדר השינה המפנק כמקום הרומנטי ביותר בבית, כאשר תפיסה זו משמעותית פחות בקרב חילונים לעומת בקרב אנשים בעלי רמה דתית גבוהה יותר.
  • הסלון באור נרות נתפס כמקום רומנטי בקרב קצת יותר מעשירית מקהל היעד (13%) כאשר חילונים נוטים לתפוס אותו ככזה יותר מאשר דתיים-חרדים.
יום השינה העולמי (קרדיט: pixabay.com)

סיכום

לחדר השינה חשיבות ניכרת בעיני כלל קהל היעד כאשר המאפיין המשמעותי ביותר להיותו כזה הוא תפיסתו כמקום רגוע המספק פרטיות וכמקום שמספק שינה איכותית לקראת יום המחרת.

חדר השינה נתפס כמקום הרומנטי ביותר בבית, מאפיין זה משמעותי בעיקר בקרב דתיים-חרדים ומסורתיים אשר גם נוטים לספק לאורחיהם חדר שינה יעודי.

בעיני קהל היעד הדתי, החרדי והמסורתי קיימת חשיבות רבה יותר לפרטיות ונעשה פחות שימוש במרחב הציבורי, בסלון, לשם הלנה ורומנטיקה.

 

יום השינה העולמי גם בישראל – 16.3.2018

השנה מתקיים יום השינה תחת הסיסמה :'הצטרף לעולם השינה, שמור על המקצבים שלך כדי ליהנות מהחיים', ונועד להדגיש את חשיבות המקצבים היומיים בשינה בריאה, ובהשראת פרסי נובל בפיזיולוגיה ורפואה שהוקצו לשלושה חוקרים אשר הקדישו את לימודיהם למקצבים היומיים.

המקצבים היומיים מתייחסים לאירועים מחזוריים בתוך הגוף, כגון מקצבים בהורמונים, טמפרטורת הגוף ורמת הערנות. השעונים הביולוגיים בגוף אמונים על ייצור המקצבים, אבל ישנם גורמים סביבתיים כגון אור שמש אשר משפיעים עליהם.

נמצא כי שמירה על המקצבים קבועים לאורך היממה מפחיתה את הסיכון להפרעות שינה, הפרעות בריאות הנפש ובעיות בריאות כרוניות כגון השמנת יתר וסוכרת.

ארגון השינה העולמי – פרטים נוספים:

 

יום השינה העולמי הוא מיסודו של ארגון השינה העולמי, שהוקם על ידי האיגוד העולמי לרפואת שינה (WASM) והפדרציה העולמית לשינה (WSF), ארגון בינלאומי שמטרתו לקדם את בריאות השינה ברחבי העולם.

ארגון השינה העולמי פועל להגברת המודעות בעולם לחשיבות השינה ולהשלכות השליליות יש למחסור בשינה, אם בשל אורח חיים שנכפה מחוסר ברירה ואם בשל הפרעות השינה עצמן.

הארגון פועל כגורם המקשר בין ארגוני השינה השונים ומומחי שינה וקלינאים וחוקרים לקידום בריאות השינה ברחבי העולם.

ישראל היא אחת מ- 73 מדינות החברות בארגון הלוקחות חלק באירועי יום זה ומיוצגת על-ידי אבי ברססט, מנכ"ל חברת הולנדיה המתמחה בהנדסת שינה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח