חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

הסכם שכר חדש למורי החטיבה העליונה – כל הפרטים המלאים

היום (רביעי) הושג הסכם שכר חדש למורי החטיבה העליונה. ההסכם החדש יתפרס על פני ארבע שנים – עד פברואר 2022. המשמעויות הן תוספות גדולות יותר למורים, שיפור מעמד המורים, יציבות למערכת החינוך ותכנון טוב יותר של תכניות חומש וראייה מערכתית ארוכת טווח.

שר האוצר, משה כחלון אמר כי "ההסכם אליו הגענו הוא בשורה של ממש למורות ולמורים. ההסכם יביא  לשיפור איכות ההוראה, צמצום הפערים במערכת החינוך והעלאת המוטיבציה לעסוק בתחום ההוראה. המורים הם נכס יקר ששומר על הילדים שלנו והתפקיד שלנו הוא לשמור עליהם ולהעניק להם את הכלים הדרושים לביצוע תפקידם. בדיוק כמו ברפורמת הסייעת השנייה וברפורמה לצמצום הצפיפות בכיתות, משרד האוצר נכנס מתחת לאלונקה בכדי להקל על מערכת החינוך, ההורים והילדים. למורים מגיע יותר והיום הם מקבלים יותר".

שר החינוך, נפתלי בנט אמר כי "היום אנו מציבים את מורֵי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי. מאז כניסתי לתפקיד רציתי שהורים יגידו לילדיהם: 'כשתגדל לך תהיה מורה'. הוראה היא שליחות ואידיאל. מורי ישראל, התחייבנו בפניכם להביא תוספת משמעותית לשכרכם – היום אנחנו מקיימים. השכר התחילי של מורה בישראל יעלה בכ-20% ויעמוד על 8000 שקל. זהו זינוק ממשי בַּשכר, אשר יעזור מאוד לְמורים בתחילת דרכם. אנו נמשיך לעשות כל שנדרש על מנת להביא אנשים מוכשרים ואידאליסטים לתוך מערכת החינוך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסכם השכר של המורים בחטיבה העליונה יוצא לדרך, לאחר שהוא נחתם באופן רשמי על ידי הצדדים.

ההסכם החדש מיטיב עם שכרם של המורים, המנהלים, ובכלל עם מערכת החינוך. הוא יוצר שקט תעשייתי למשך 4 שנים, ובכך הוא מעניק רצף, יציבות,  תכנון טוב יותר של תכניות חומש וראייה מערכתית ארוכת טווח.

כזכור, ההסכם הקודם נחתם ב-15.7.2014 והיה למשך שלוש שנים עד לתאריך ה-  31.8.2017.

ההסכם מציב רף שכר מכבד עבור מורים מתחילים – 8,000 ש"ח, החל משנת הלימודים הבאה, וכולל מענק חד פעמי בסך 1,000 ש"ח. כמו כן, בהתאם להסכם שגובש, יינתנו גמולים לשלושה בעלי תפקידים בבית הספר: לאחרונה סוכם מי הם בעלי התפקידים, שישה במספר, שיקבלו גמול חדש (בשיעור של 6%), ומתוכם מנהל בית הספר יוכל לבחור שלושה, באופן מדורג ועתיד ליעל את ניהול בית הספר. ההסכם החדש מגלם תוספת שכר עבור ציבור המורים, והרחבת הפיתוח המקצועי שלהם.

בהסכם:
עליה משמעותית בשכר המורה המתחיל
השכר למורה המתחיל יעלה לכ-8,000 ₪

עליה משמעותית בשכר המנהלים
השכר למנהלים יעלה בממוצע בכ-1,700 ₪ במספר פעימות

עליה בשכר המורים
תוספת של כ-800 ₪ לכלל המורים, במספר פעימות, ומענק חד פעמי של 1,000 ₪.

תוספת של בעלי תפקידים בחטיבה העליונה
3 בעלי תפקידים

הגדלת הגמול האחוזי ליועצות
הגמול המקסימלי יועלה מ- 9% ל- 12% במספר פעימות

הרחבת הפיתוח המקצועי
תקרת גמולי ההשתלמות המקסימלית תעלה מ- 18 יחידות ל- 19 יחידות. ההקצאה לקרן לקידום מקצועי תגדל ב- 2 מיליון ₪.

הגדלת הסיוע למורים במצבי חירום
הקצאת 12 מיליון ₪ (בפריסה של 4 שנים) לקרן ההלוואות, קרן המצוקה וקרן ימי המחלה של עובדי ההוראה, במספר פעימות.

שקט תעשייתי בחטיבה העליונה
לארבע השנים הבאות – עד פברואר 2022

הממונה על השכר והסכמי עבודה, מר ערן יעקב ציין כי "מורים טובים הם המפתח לשיפור איכות ההוראה שתתרום להעלאת הפריון בשוק העבודה העתידי בישראל. הסכם זה הוא תוצאה של משא ומתן ממושך שמביא לידי ביטוי הן את האינטרסים של מדינת ישראל והן את האינטרסים של עובדי ההוראה.  מדובר בהסכם מצוין, שיתרום רבות לחיזוק איכות ההוראה, ומעמד המורה בישראל ויביא ליציבות בחטיבות העליונות".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "ההסכם החדש מביא איתו בשורה. בשורה לחינוך בישראל, בשורה למורים, לתלמידים ולהורים. לצד חיזוק כח ההוראה ומיצוב מעמד המורה בישראל, ההסכם החדש מזמין כל אדם משכיל ואיכותי, אדם שמעוניין בקריירה משמעותית, לבוא בשערי מערכת החינוך – ולהתפרנס בכבוד. אני רוצה להודות לידידי רן ארז, על דרכו המקצועית והעניינית, ולשותפים שלנו באוצר שעבדו על ההסכם לילות כימים. הוראה היא שליחות, ומהיום גם הזדמנות לכל צעיר וצעירה לפרנסה ראויה".

יו"ר השלטון המקומי, וראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס אמר כי "לאחר מו"מ מורכב בין הצדדים  הגענו להסכם פורץ דרך עבור מי שמופקד על חינוך ילדנו ודור העתיד. ההסכם מביא למהפכה בשכרם של מורים חדשים במערכת, מביא בשורה אמיתית למנהלים, מגדיל שכר מורים ותיקים, מגדיל גמולי השתלמות ותוספת יועצות ומתקן שורה ארוכה של נושאים שיביאו לשיפור תנאי השכר הכולל והעסקה של המורים. מרכז השלטון המקומי ימשיך לפעול לקידום מערכת החינוך בראש ובראשונה באמונה והשקעה בהון האנושי".

Back to top button