חדשות הארץמבזקים

זיהום קשה וסכנות תברואה: קילומטרים של מי שופכין זורמים בשומרון

תנועת רגבים הוציאה היום (רביעי) התראה בהולה לשר הבטחון אביגדור ליברמן, לשר להגנת הסביבה זאב אלקין, ולגורמי המנהל האזרחי, בדרישה לנקיטת פעולות פיקוח ואכיפה כנגד שפיכת ביוב בוואדי אל חמם.

הביוב מהכפרים הערבים באיזור בית זית זורם חודשים ארוכים באין מפריע לוואדי הסמוך וגורם לזיהום קשה וסכנות תברואה. בתנועת רגבים אומרים כי כל מי שנוסע על כביש 465 – כביש חוצה בנימין, סמוך לעיר רוואבי וליישוב עטרת, לא יכול להתעלם מריח הביוב החריף שאופף את הסביבה. במשך תקופה ממושכת ובאין מפריע, זורם במרחק מטרים ספורים מהכביש נחל של ביוב גולמי, הנשפך היישר לוואדי חמאם הסמוך.

מקור הביוב הינו באחד או יותר מהיישובים הערבים הסמוכים לכביש: הכפרים יברוד וג'יפנא או העיירה ביר זית בה פועלת גם אוניברסיטה גדולה בה לומדים כ-15,000 סטודנטים. הביוב זורם לאורך נתיב של מספר קילומטרים בהם נוצרים מפגעים רבים ומגוונים של ריח, יתושים, זיהום סביבתי קשה ובעיות תברואתיות נוספות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"עצוב שאנו מוצאים את עצמנו שוב ושוב כמעט לבד במקרים מעין אלה, שעה שארגונים העוסקים בזכויות אדם ובאיכות סביבה מתעלמים ממפגע זה ודומים אליו, כי זה לא נח להם מבחינה פוליטית", אומר ישי חמו, רכז הפעילות של תנועת רגבים ביו"ש.

"אנו דורשים מהרשויות לדאוג להשבת המצב לקדמותו ולשיקום המרחב, וגם לנקוט באמצעים פליליים כנגד האחראים על הזיהום ולחייב אותם בכיסוי עלות שיקום המקום".

צילום: תנועת רגבים
צילום: תנועת רגבים
Back to top button