חדשות הארץמבזקים

מחקר חדשני ופורץ דרך: פריחת הדובדבנים הוקדמה כחודש לפני העונה

במחקר חדשני ופורץ דרך הצליחו במו"פ (מחקר ופיתוח) צפון והחברה לפיתוח הגליל, להקדים את פריחת הדובדבן ובכך תתאפשר אכילת הדובדבנים כחודש לפני תחילת העונה!

צילום – החברה לפיתוח הגליל

במו"פ צפון ובחברה לפיתוח הגליל מקיימים זו השנה השנייה מחקר להקדמת עונת הדובדבנים במטעי הגליל והגולן, על מנת לייצר יתרון כלכלי ושיווקי לחקלאים הישראלים, מול מתחרים בשוק האירופי. את המחקר מוביל ד"ר עומר קראין בשיתוף מטע רמת מגשימים וחוות פיכמן.

במחקר, נעשה שימוש בתנורי חימום הפזורים במטעים וכן ברשתות לכיסוי המטעים במטרה ליצר לדובדבנים תחושה, כי האביב הגיע עוד בעיצומו של החורף. כאמור, בימים אלו ניתן להצביע על הצלחה במחקר החדש לאור הפריחה המרשימה במטעים שהחלה כבר לפני כשבוע ימים, "אפשר לראות כבר חנטה, המשמעות היא שבעוד כחודש ימים יהיו לנו כבר דובדבנים" מסביר אלקנה בן ישר מנהל מו"פ צפון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום – החברה לפיתוח הגליל

מדובר בבשורה של ממש בעולם החקלאות, אך החוקרים במו"פ צפון אינם מתכוונים לעצור כאן, בתקווה להקדים את עונת הדובדבנים בפרק זמן גדול עוד יותר. גידול הדובדבנים המבכירים, מתבצע במטע ברמת מגשימים וכן בחוות פיכמן שבגולן, כשהזנים אותם מגדלים לצורך המחקר והניסוי, הינם דובדבני רויאל דון ודובדבני מיני רויאל.

הדובדבנים המקדימים גדלים על גבי מצעי קרקע איכותיים של חברת 'טוף מרום גולן'. בחברה מפתחים בשנים האחרונות מצעים המותאמים לצרכים המשתנים מגידול לגידול מבחינת ויסות כמויות המים, רמת לחות ורטיבות, האצת פריחה, כמות ברזל וכדומה. במו"פים ברחבי הארץ מבינים את היתרון הגדול בשימוש במצע מותאם והקפדה על איכותו והחלו בשנים האחרונות להשתמש במצעים המותאמים של החברה. במחקר זה נעשה שימוש במצע שפותח במחלקת המו"פ של חברת טוף מרום גולן המותאם לגידול דובדבנים ומקל על קליטת והתבססות הדובדבן בקרקע.

בן ישר הוסיף: "לשם השוואה ובקרה, כי השינוי הינו תוצאה של פעולות החימום ולא שינויי מזג אוויר וכדומה, לצד המטע המחומם אנו מגדלים דובדבנים מזן זהה ללא חימום וניתן לראות שעדיין אינם הגיעו לשלב הפריחה".

צילום – החברה לפיתוח הגליל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח