מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: התעלל, הרעיב והזניח סוסים שהחזיק במושב שפר שבצפון

במסגרת פעילות אכיפת חוק צער בעלי חיים, הגיש משרד החקלאות לבית משפט השלום בבית שאן כתב אישום באשמת התעללות בבעלי החיים, החזקתם ללא האמצעים המתאימים לסיפוק צרכיהם הקיומיים ובניגוד לחוק צער בעלי חיים. כתב האישום הוגש נגד תושב מושב שפר, בשנות ה- 50 לחייו.

על פי כתב האישום, הנאשם החזיק את 14 סוסים מבלי לספק להם טיפול רפואי לשם ריפויים או להקלת סבלם, לא סיפק להם מזון בכמות ובהרכב תזונתי מתאים, החזיק את הסוסים עם שאר בעלי החיים ויכול היה לגרום לנזק ממשי לגופם, עינה את בעלי החיים, התעלל בהם והתאכזר אליהם. במקום אף נמצאו פגרים של 4 סוסים.

בכתב האישום, הודיע משרד החקלאות על כוונתו לבקש מבית המשפט להטיל על הנאשם הגבלה בהחזקת בעליי חיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרשה החלה לפני כשלושה וחצי חודשים, בעקבות תלונה שהתקבלה במשרד החקלאות ממספר מטיילים אודות אחזקה בתנאים קשים של עדר סוסים במרעה בסמוך לנחל שפר במושב שפר שבצפון. בעקבות התלונה, ביצע משרד החקלאות ביקורת במקום. לאור הממצאים בשטח, החליטו מפקחי המשרד על תפיסת הסוסים והעברתם לשיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות, בסיומו יועברו למגדלים מאמצים.

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר קוראים לציבור הרחב להמשיך ולדווח על מקרי חשד להתעללות בבעלי חיים, למוקד המשרד, בטלפון: 9096*. המוקד פעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

צילום: משרד החקלאות
צילום: משרד החקלאות
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח