חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "זה פשוט, אם נתניהו יפטר את השרה לנדבר – יהיו בחירות"

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לנושא שמטריד את המערכת הפוליטית בנוגע לשאלה אם יהיו בחירות ואמר הבוקר (שלישי) בכנס ניו טק כי זה די פשוט, "אם ראש הממשלה לא ירצה בחירות אז הוא לא יפטר את סופה לנדבר ויש תקדימים, ואם הוא ירצה בחירות אז הוא יפטר את השרה סופה לנדבר. היא חד וחלק תצביע נגד, יש מספיק תקדימים, זו גם הצעת חוק פרטית ולא ממשלתית, לראש הממשלה יש את כל הכלים לא לפטר אותה אבל אם הוא יחליט לפטר אותה אז ברור שאנחנו בדרך לבחירות."

בעמוד הפייסבוק שלו כתב שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "היום יובא להצבעה חוק ההשתמטות במסווה של "חוק הגיוס". ספק אם עם ישראל או אפילו הפרשנים מודעים לתהליך ומבינים את משמעות ההצבעה והשלכות החוק. נתחיל בתהליך. המצב האבסורדי בו חוק גיוס לצה״ל הובא ע״י ח״כ מש"ס לאישור מועצת גדולי התורה ורק אז הובא לועדת שרים לחקיקה, לדיון בו השתתפה שרת המשפטים עם עצמה הוא תהליך בלתי מתקבל על הדעת. לא ככה מכינים את אחד החוקים הכי חשובים במדינה. את חוק הגיוס מוכרחים להוביל צה״ל ומערכת הביטחון לאישור המטה הכללי ורק משם לועדת השרים לחקיקה.

חוק ההשתמטות המובא להצבעה היום מנציח את המצב בו רוב הצעירים החרדים לעולם לא יתגייסו לא לצה"ל ולא לשירות הלאומי בעוד בני גילם האחרים יתגייסו ל-3 שנים כדי להגן על מדינת ישראל. יתרה מזאת, בחוק אין סנקציות נגד צעירים חרדים שאמורים להתגייס ומשתמטים מהשירות. לכן בישראל ביתנו כולנו נצביע כאיש אחד נגד הצעת החוק בנוסח מועצת גדולי התורה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"האם בכל זאת ניתן למנוע בחירות? " כתב שר הביטחון וענה בחיוב.

"במידה והשרה לנדבר לא תפוטר מהממשלה ולמערכת הביטחון תנתן אפשרות לגבש חוק חדש שיובא לאישור הכנסת במושב הקיץ, ניתן למנוע בחירות חדשות. הבחירות לא נחוצות לעם ישראל, מנוגדות לאינטרס האלקטורלי של ישראל ביתנו ולאינטרס האישי של אביגדור ליברמן.
אבל המדינה והביטחון מעל לכל. תפקיד שר הביטחון הוא תפקיד מרתק אבל גם הוא לא מצדיק ויתור על העקרונות והאינטרס הלאומי של מדינת ישראל." סיכם השר ליברמן.

אביגדור ליברמן (צילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון)

Back to top button