חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"חוק הלאום הוא חלק מתכנית מילוט של פוליטיקאים מושחתים מהכלא"

ח"כ דב חנין אמר הבוקר (שלישי) בדיון על חוק הלאום כי "הסתה לאומנית היא קמפיין הבחירות של נתניהו, מפלטו האחרון של המושחת".

לדברי ח"כ חנין, "חוק הלאום נולד בחטא ובחטא הוא יסתיים. הוא חלק מתכנית מילוט של פוליטיקאים מושחתים מהכלא. חלק מקמפיין הבחירות של נתניהו שרוצה לנהל את הבחירות האלה על הסתה ושנאה. הלאומנות היא המפלט האחרון של המושחת".

 "החוק הזה מקדם אג'נדה של ארץ ישראל השלמה ורק ליהודים. זוהי מגילת החמאס בתרגום לעברית עם מעמד חוקתי. בלי גבולות. בלי הכרה בקיומו של עוד עם שחי כאן, בלי נכונות שהיתה כבר במגילת העצמאות להגיע לשלום עם העם הזה. הוא יפגע פגיעה קיצונית במעמד השפה הערבית. אם מדינת ישראל לא יודעת לחיות עם המיעוט הערבי בתוכה איך תסתדר עם הרוב הערבי סביבה? היחס לערבים הוא מבחן עליון. את זה אמר חיים וייצמן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סעיף ההפרדה הוא סעיף אפרטהייד. ביולי 1950 עבר בפרלמנט של דרום אפריקה חוק ההפרדה. חוק הלאום הוא העתקה לעברית של החוק הזה. בימין הקיצוני מקדמים את הטענה שישראל היא מדינה של אפרטהייד."

ח"כ חנין תקף את כולנו והשותפים הקואליציונים ואמר כי: "הטענות שלי הם לא לנתניהו אלא אל האידיוטים השימושיים שהולכים אחרי החלילן מהמלין שהולכים אחריו ועושים בדיוק את מה שהוא עושה. אתם שותפים למהלך שיוביל לחורבן של הארץ הזאת ויוביל גם לחורבנכם".

ח"כ דב חנין (מתוך פייסבוק)
Back to top button