חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

21 חובשים חדשים הצטרפו למשפחת מד"א בערד

לאחרונה הסתיים בערד קורס חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס. הקורס נערך כחלק מהמיזם המשותף בין המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ומגן דוד אדום, ומעתה יצטרפו למערך המתנדבים של מד"א באזור 21 חובשים חדשים.
מדובר במיזם ייחודי להכשרת אנשי רפואה וקיצור זמני התגובה במקרי חירום

צוותי מגן דוד אדום בגזרת ערד זוכים בימים אלו לחיזוק משמעותי: במסגרת מיזם המשותף למשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ולמד"א, במסגרתו מכשיר מד"א מאות חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס ברחבי הארץ – במטרה להקטין ולשפר את זמני הגעת צוותי רפואת החירום של הארגון אל החולים והפצועים, הסתיים לאחרונה קורס חובשי רפואת חירום בעיר ערד. איציק אלפסי, מנהל מרחב נגב במד"א בירך בטקס: "אתם יוצאים היום לדרך חדשה ומאתגרת בה תיישמו את הידע הרב שרכשתם במהלך הקורס, אין לי ספק כי במסגרת המלחמה שלנו לקיצור זמני התגובה אתם תהוו כוח משמעותי שללא ספק יציל חיים".

21 החובשים החדשים, אשר מתגוררים בערד והסביבה ומצטרפים לשורות הארגון, קיבלו בטקס הסיום תיקי עזרה ראשונה עם ציוד החייאה מתקדם, שישמשו אותם ככונני תגובה מידית של מד"א. הכוננים החדשים יוזנקו באמצעות אפליקציית מד"א, 24 שעות ביממה ויתנו מענה ראשוני במקרי חירום רפואיים – וזאת בנוסף לפעילותם באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ של מד"א באזור. "הם הגיעו עם מוטיבציה בשמיים והוכיחו במהלך הקורס רצינות ואחריות. אני גאה בהם מאוד ומאחל להם המון בהצלחה" מספר מדריך הקורס, עמירם מועלם, פאראמדיק בתחנת ערד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין 21 החובשים החדשים נמצא עקרם אבו עגאג, בן 28 מכסיפה שסיפר על הטרגדיה האישית שהובילה אותו להצטרף לקורס: "החלטתי לקחת חלק בפעילות מד"א ולהיות חלק בלתי נפרד בעשיה למען הצלת חיים בעקבות טרגדיה משפחתית שבה הלך לעולמו אחי, כתוצאה מדום לב פתאומי לפני 8 שנים. כשהאירוע קרה מצאתי עצמי חסר אונים אל מול הסיטואציה, ללא כל יכולת לסייע. עכשיו אוכל להציל חיים, לזכרו."

טלאלקה עלא, בוגר הקורס תושב חורה סיפר: "חיי אדם הינם ערך עליון וכל שבריר שנייה חשוב בהצלתם. לפני מספר ימים, ממש בשלבי סיום הקורס הייתי בביתי עם בני בן ה 3 כשלפתע ראיתי אותו אוחז בידו את הגרון וביד שנייה תפוז, התגובה הראשונית שלי הייתה בדיקה של חלל פה וחיפוש אם יש חפץ זר או כל דבר אחר, אכן, חלקי תפוז היו תקועים לו בפה והיוו סכנה ממשית, הוצאתו אותם במהירות והבכי שלו החזיר לי הנשימה. המקרה הזה היה שווה כל שנייה שהשקעתי בקורס."

חוסן אבו חאמד, בן 19, הצעיר מבין החניכים שסיימו את הקורס והמתנדב הראשון של מד"א בכפר דריג'את: "תמיד התעניינתי בתחום הרפואי ובגיל 17 הצטרפתי למד"א כמתנדב נוער כשהחלום שלי היה להיות נהג אמבולנס. כששמעתי על הקורס שעתיד להיפתח בערד מיד ביקשתי להשתתף בו. הקורס היה קשה, מעניין וברמה גבוהה ונתן לי הרבה ביטחון בתחום."

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ח"כ הרב אריה דרעי: "זמני התגובה למקרי חירום רפואיים הינם קריטיים להצלת חיים, מניעה ומזעור נזקים בריאותיים. השירותים במרכז הארץ, שלעתים נדמה כי הם ברורים מאליהם, אינם כאלה בפריפריה. מיזם זה, בהובלת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, בא לעבות את מערך כונני החירום ולשיפור המענה הרפואי הדחוף."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מד"א מציב בראש סדר העדיפויות שיפור מתמיד וצמצום של זמני המענה לקריאות החירום שמתקבלות במוקד החירום 101 של הארגון. עיבוי מערך כונני התגובה המיידית ביישובי הפריפריה המרוחקים הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הזו. אין מילים להערכתי הרבה כלפי כל מי שבוחר לפנות זמן ואנרגיות למען הצלת חיים, על יכולות מופלאות אלה נבנה כוחו המרכזי של מד"א. מי ייתן ונזכה להמשיך ולפעול למען הצלת חיים בכוחות משותפים. אני מודה לשר הרב אריה דרעי על שיתוף הפעולה והתמיכה במיזם ומאחל הצלחה רבה לכוננים החדשים".

קרדיט: דוברות מד"א
קרדיט: דוברות מד"א
קרדיט: דוברות מד"א
Back to top button