חדשות הארץמבזקים

הוגשה תביעה נגד הנהג שהקליט את בנו של ראש הממשלה

חברת מודיעין אזרחי הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים כתב תביעה נגד רועי רוזן, הנהג שהקליט את בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, בעת בילוי עם חבריו בתל אביב ומכר את הקלטת לתקשורת. החברה דורשת ממנו פיצוי בסכום של 250 אלף שקל בגין הפרת הסכם עבודה, הפרת חובות אמון, תום ולב וסודיות.

על פי כתב התביעה, עניינה של התביעה בהפרה בוטה של הנתבע את החובות הבסיסיים החלים עליו כעובד, חובות אמון, תום לב וסודיות, לשון הרע וגזל סוד מסחרי אשר ממשיכים לחול עליו גם כעובד לשעבר, הוראות שנקבעו במפורש בהסכם העבודה האישי, בהסכם העבודה הקיבוצי בענף השמירה והאבטחה ובהסכם הקיבוצי של המעסיקה.

כתב התביעה מגולל את מעשיו את רוזן בו נכתב כי "ביום 30.7.2015 או בסמוך לכך, הנתבע יחד עם מאבטח מטעם יחידת "מגן" עסקו במשימת אבטחתו של יאיר נתניהו, אשר בילה יחד עם חבריו בתל אביב. הנתבע בניגוד גמור לכל ההתחייבויות החלות עליו ולציפייה מעובד המבצע תפקיד שכזה, הקליט שיחה אישית בין יאיר נתניהו לחבריו אשר נערכה ברכב האבטחה בו נהג הנתבע."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לא ידוע לתובעת באילו אמצעים טכנולוגיים השתמש הנתבע לצורך ביצוע ההקלטה והאם יש בידיו הקלטות נוספות, מלבד זו שפורסמה בתקשורת. משכך מבקשת התובעת מבית המשפט להורות לנתבע להמציא לתובעת את כל הקלטות שבדיו ולא להשאיר עותק מהן.

חברת מודיעין אזרחי העסיקה את רוזן מיום 27.7.2014 ועד ליום 29.2.2016, עם קליטתו לעבודה עבר התובע סיווג בטחוני, במסגרתו התחייב בין השאר לשמור על סודיות. "העוסקים במשימות מסוג זה נדרשים לדיסקרטיות מוחלטת מכיוון שהם עשויים להיחשף במהלך עבודתם לסודות אשר גילויים עלול לסכן את ביטחון המדינה או את האישים המאובטחים." עוד מצוין בכתב התביעה כי הנתבע הינו בעל רישיון חוקר פרטי ואף עבד ככזה טרם העסקתו בחברה. בתחילה עבד רוזן בשמירה ואבטחת בתי שרים ובכירים ולימים הוצב כנהג מבצעי במשרד ראש הממשלה.

עוד נכתב בכתב התביעה כי "סיפור המעשה שלפנינו מגולל מסע, מתוכנן ככל הנראה, של תיעוד במסתרים של אורחות חייו הפרטיים של בנו של ראש הממשלה, מר יאיר נתניהו ולאחר מכן בבחינת הוספת חטא על פשע- ניסיון לספסר תמורת מזומנים ברגעים הפרטיים והדיסקרטיים של יאיר נתניהו, עד אשר מצא כלי תקשורת שהיה מוכן לשלשל לידי הנתבע שלמונים תמורתם."

עו"ד יעל דולב, ראש מחלקת דיני עבודה במשרד גרוס אמרה כי, "תופעת ההקלטות הפכה לתופעה קשה ומטרידה במערכת יחסי העבודה. כולם מקליטים את כולם. לא זו הדרך לקיום יחסי עבודה אמינים והוגנים. המקרה שלנו הוא אמנם מקרה קיצון של שימוש לא נאות, בלשון המעטה, של תופעת ההקלטות, אך אני מקווה שבין הדין יגיד את דברו כנגד תופעה פסולה זו."

יאיר נתניהו (מתוך אינסטגרם)
Back to top button