חדשות חוץמבזקים

תיעוד: מסוק צלל לאגם איסט ריבר בניו יורק, 5 בני אדם נהרגו

מסוק ועליו טייס ו-5 נוסעים התרסק לתוך אגם איסט ריבר בניו יורק. כוחות הצלה שהוזעקו למקום חילצו את האנשים שהיו במסוק כאשר מותם של שניים נקבע במקום וארבעה נוספים וביניהם הטייס פונו לבית החולים. לאחר מאמצי החייאה וסיוע רפואי נקבע מותם של שלושה בבית החולים ומצבו של הטייס, היחיד ששרד את התאונה מוגדר טוב.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת במדינה המקרה אירע מעט אחרי השעה שבע בערב (שעון מקומי). עדי ראייה סיפרו כי ראו את המסוק מאבד גובה וצולל אל תוך האגם. המסוק החל לשקוע והטייס נראה מחלץ עצמו וצועק לעזרה. סירות של צוותי חירום שהיו בסמוך למקום ההתרסקות, צפונית לאי רוזוולט, הוזעקו למקום והחלו בחיפושים קדחתניים אחר המסוק שהתרסק. "כוחות החירום צללו באגם וחילצו את הנוסעים בזה אחר זה. הם היו חגורים והיה צורך לחתוך את החגורה כדי לחלצם מתחת למים" אמר במסיבת עיתונאים, דניאל א. ניגרו, מפקד צוות החילוץ של שירותי הכבאות בניו יורק.

פעולות החייאה באחד הנוסעים שחולץ (צילום: רויטרס)

ג'יימס לונג, דובר שירותי הכבאות אמר כי "על אף מאמצי ההצלה, כל חמשת הנוסעים נהרגו, שניים הוכרזו כמתים במקום ו-3 מתו בתי חולים מקומיים, הטייס ששרד את התאונה נמצא בבית החולים ומצבו מוגדר טוב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לא היה ברור מה גרם להתרסקות המסוק ועדי ראייה סיפרו כי המסוק טס מהר בגובה נמוך יותר מאשר מסוקים אחרים שטסים בדרך כלל לאורך אגם האיסט ריבר בין מנהטן וקווינס.

המסוק, יורוקופטר מדגם AS350 שבבעלות חברת "ליברטי מסוקים" הוטס על ידי טייס אמריקני והוא טס לצרכי צילום, כך אמר נציב המשטרה ג'יימס פ'אוניל במסיבת העיתונאים. "ליברטי מסוקים" היא חברה וותיקה מניו ג 'רזי, היחידה שמורשית לטוס ברדיוס של קילומטר מפסל החירות, החברה מפעילה מסוקים לסיורים במדינה והיא פועלת כבר 28 שנים. החברה טרם מסרה את תגובתה לאירוע.

 

Back to top button