חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

הממשלה אישרה את מינויו של ערן יעקב למנהל רשות המסים

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, למנות את ערן יעקב לתפקיד מנהל רשות המסים. יעקב (50), המכהן כיום כממונה על השכר במשרד האוצר, שימש קודם לכן כמשנה למנהל רשות המסים והיה אמון, בין היתר, על קידום תהליכים אסטרטגיים ופרויקטים מרכזיים ברשות, ניהול ועדות וקידום רפורמות. בנוסף, המשיך לעמוד בראש החטיבה לתכנון וכלכלה ברשות שאותה ניהל כשש שנים.

יעקב הוביל בשנים האחרונות את יישום מהפכת המיסוי הירוק ועמד בראש הוועדה הבין-משרדית למיסוי תחליפי דלק. בנוסף עמד יעקב בראש הוועדה לבחינת דרכי הטיפול ביהלומנים, שהמלצותיה סללו את הדרך להסדרת מיסוי הענף והיה פעיל בוועדות שטיפלו ביוקר המחייה ובהן ועדת טרכטנברג, ועדת קדמי וועדת לנג. כן היה שותף לעבודת שתי הוועדות בראשות פרופ' ששינסקי שבחנו את מיסוי משאבי טבע בישראל.

בתפקידו האחרון כממונה על השכר הוביל יעקב מספר תהליכים משמעותיים וחתם על הסכמים קיבוציים שלצד שיפור שכר עובדי המגזר הציבורי, שמו דגש על הגדלת הפיריון וצמצום הפערים. בין היתר חתם יעקב על הסכמים להגמשת הכנסת טכנולוגיה במגזר הציבורי, הסכמים עם המורים שצפויים לשפר את איכות ההוראה, קידם את הרפורמה בחברת החשמל בהיבטי יחסי העבודה, קידם תוכנית אסטרטגית לשיפור השירות בבתי המשפט ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליעקב תואר ראשון בניהול וכלכלה ותואר ראשון בהצטיינות במשפטים, ותואר שני במשפטים לכלכלנים ורו"ח.

שר האוצר, משה כחלון: "ערן יעקב צבר ניסיון רב בתחום המסוי, הניהול ובהובלת תהליכים מורכבים. אני מאמין שמקצועיותו וניסיונו ברשות המסים ובממשלה יסיעו לו להוביל את הרשות בהצלחה רבה ולהתמודד עם האתגרים הרבים שעומדים בפני הרשות בשנים הקרובות. אני מאחל לו הצלחה בתפקיד".

צילום: דוברות משרד האוצר
Back to top button