חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "לא מוכנים לחיות עם המציאות שמישהו מצמיד לך אקדח לרכה"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר הבוקר בגיוס גבעתי וגולני בבקו"ם בתל השומר. שר הביטחון ענה לשאלות במהלך ביקורו.

 

שר הביטחון, היום חברך לקואליציה, נפתלי בנט, מדבר על שני דברים. ראשית, היום הוא אומר שכל מה שקורה סביב חוק הגיוס זה מאוויים האישיים של רה"מ והדבר השני שהוא אומר זה שהוא ישמח להחליף אותך כשר ביטחון, תגובתך בבקשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון: אני רוצה לחזור עוד פעם, הביקור הזה תוכנן בלשכת הגיוס לפני כ-3 חודשים וזה לא במסגרת מאבקי כוח או מאבקים פרלמנטרים אלא במקרה זה נפל על היום הזה ואולי הגיוס לגולני וגבעתי זה הדבר הכי משמח ומרגיע במשבר הזה. כשאתה מסתכל על מיטב הנוער שלנו שמתעלם מכל הרעשים ומכל הוויכוחים הפוליטיים ומתגייס ומלא רצון והתנדבות לשירות משמעותי זאת הערובה לשגשוגה וביטחונה של מדינת ישראל ולאו דווקא ויכוחים קואליציוניים. לגבי כל ההערות והאמביציות זה באמת אפילו לא נעים לדבר כאן בלשכת הגיוס על רקע כל בני הנוער על כל אותם ויכוחים שאני מצפה לקצת צניעות. כל מי שרוצה להיות גם שר הביטחון וגם רה"מ. זה אולי מאפיין את האיש עצמו ולא ראוי אפילו להתייחסות אבל כשמתנהל ויכוח אמיתי אני מצפה מאנשים לקצת צניעות ודרך ארץ ולא מעבר לזה.

 

שר הביטחון, אתה מתואם עם רה"מ לגבי מקרה שפה הקואליציה מתפרקת ואתה סגור על תפקיד גם בממשלה הבאה?

שר הביטחון: אני שמעתי הרבה דברי הבל אבל מה שבמקרה הזה אני אתמול שמעתי שיש גורם בכיר מאוד בקואליציה שהוא גם מחנך, כנראה את עצמו, להיות שר הביטחון וגם רה"מ בו זמנית והוא מתדרך בעילום שם. זה גם מדבר על ההגינות אבל כנראה גם על החוכמה כשאתה מתייחס לתכנים, אני הופתעתי שהתדרוך היה כנראה בנוסח שמפלגת התקומה מתואמת עם רשימה משותפת וסמוטריץ' שמור להיות ממלא מקום של איימן עודה זה על אותו משקל של אותם תדרוכים. אני מצפה שאנשים יעזבו את האמביציות האישיות ויעברו לגופו של עניין. הרי אף אחד לא מעלה על דעתו שיוזמת ממשלה או חקיקה ממשלתית בנושא מסים שזה לא יעבור קודם כל את משרד האוצר ושר האוצר, הם אמורים להוביל את המהלך מן הסוג הזה. גם פה הייתי מצפה שבכל נושא הגיוס מי שיוביל את זה הם לא פוליטיקאים, לא מועצת גדולי התורה אלא צה"ל, מערכת הביטחון ושר הביטחון. כמו שאני לא מבין למה כולם מבינים בהבנה שלמשל מפלגות חרדיות לא יתמכו בתחבורה ציבורית בשבת, אותו דבר שלא יצפו מאתנו שנתמוך בנוסח החוק שמתואם עם החרדים ומפלגות חרדיות בלי להגיע למגרש של צה"ל ומשרד הביטחון. אני משתדל להיות הכי ענייני שרק אפשר.

 

כבוד השר, ישראל ביתנו תרוץ לבד בבחירות הבאות?

שר הביטחון: ב200%, לא ב100%. אנחנו אמרנו את זה יותר מפעם אחת שישראל ביתנו בבחירות הקרובות תתמודד לבד. אני חושב שיש לנו מה להציג ומה להראות.

 

אנחנו הולכים עכשיו לבחירות?

שר הביטחון: אני מקווה שלא. אנחנו לא יזמנו את המשבר ולא רוצים אותו. מי שיזם אותו, לא ברור איך ולמה ואני מציע שכולם ימתינו למסקנות הוועדה שמיניתי, אגב הועדה של צה"ל ומשרד הביטחון גם היא נוסדה הרבה לפני שפרץ המשבר וכולם מודעים לכך ולכן אני ממליץ לכולם לחכות.

 

אתה אומר מישהו יזם אותו, מי יזם אותו, זה רה"מ או נפתלי בנט?

שר הביטחון: אני חושב שברור שאנחנו פה ראינו שורה של אולטימטומים. האולטימטום של או חוק הגיוס בשלוש קריאות או תקציב. אחר כך ראינו אולטימטום שני, או חוק הגיוס בשלוש קריאות עד סוף חודש מאי או פירוק ממשלה. אחר כך ראינו עוד אולטימטום, או תקציב עד חג הפסח או שחג פסח בלי שר האוצר. אחר כך ראינו עוד אולטימטום, בבחירות הבאות אני שר הביטחון, אני זה מישהו – כנראה המחנך הדגול. אז כשאתה חי מאולטימטום לאולטימטום אז האווירה היא לא טובה. אנחנו לא שמנו שום אולטימטום לא יצרנו שום משבר. יחד עם זאת, אנחנו לא מוכנים לחיות עם המציאות שמישהו מצמיד לך אקדח לרכה. זה לא יהיה. אנחנו נתמוך, כמו שאמרתי, אך ורק באותה הצעת חוק שיגבשו צה"ל ומערכת הביטחון, שום הצעה אחרת.

 

כבוד השר, שמענו הבוקר את שר החינוך, נפתלי בנט, שנתניהו גורר את המדינה לבחירות בגלל החקירות. גם אתה חושב ככה?

שר הביטחון: אני חושב שבאמת יש גבול לכל השטויות ולכל המלל ולכל ההשמצות שאפשר לשמוע ואפשר לצפות מחבר בקואליציה. אבל, כמו שאמרתי, כנראה יש מישהו אחר שדברים אחרים מניעים אותו.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח