איראןמבזקיםפוליטי / מדיני

"איראן שואפת להכניס את ישראל למצב של שחמט נצחי"

סגן השר וחה"כ ד"ר מייקל אורן (כולנו) כתב הבוקר (ראשון) במאמר דעה שפרסם באתר "ישראל היום" על איראן והסכם הגרעין המסוכן כי "על מנת להגן על מדינת ישראל מפני התוקפנות האיראנית עלינו בראש ובראשונה לדרוש את ביטולו או שינויו של ההסכם הגרעיני המסוכן. עלינו לפעול למען ביטול 'סעיפי השקיעה' בהסכם שיסירו את המגבלות על התוכנית הגרעינית האיראנית בעוד 10 שנים. כמו כן, יש לפקח באופן בלתי מוגבל על בסיסיה הצבאיים של איראן ולמנוע ממנה לפתח טילים בליסטיים".

חה"כ אורן אמר כי יש לעצור בזמן את השחמט האיראני והסביר, "איראן שואפת להכניס את ישראל למצב של שחמט נצחי, קרי: שיתוק לפני המוות. מוקפת ברבבות טילים בידי חיזבאללה וחמאס, ומאוימת על ידי טילים לטווח ארוך בידי הצבא האיראני, תתקשה ישראל למנוע את התבססותה של איראן בסוריה. כשמהלך זה יסתיים, האיראנים יוכלו לקחת את ה"מלך" הישראלי ולהכריז על ניצחון.

אפשר למנוע זאת. עד עכשיו ממשלת ישראל קבעה קווים אדומים ברורים האוסרים על איראן לבנות בסיסים ונמלים בסוריה ולספק כלים מתקדמים לחיזבאללה. יש לקיים את הקווים האדומים הללו בנחישות, אך גם לגייס תמיכה בינלאומית. חייבים לפתח "כיפת ברזל" מדינית ומשפטית, המסוגלת להגן עלינו במקרה שצה"ל ייאלץ להיכנס לכפרים מבוצרים של חיזבאללה. ולא פחות חשוב, על ישראל לשאוף להסיר את המכשול הפלשתיני בפני כריתת ברית אסטרטגית עם העולם הסוני, ובכך ליצור חזית מזרח־תיכונית נגד איראן."
Back to top button