חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"ההוראה שניתנה לעובדי ארומה בערד מבזה ומהווה פגיעה בעובדים"

עובדי ארומה בערד הונחו על ידי מנהל הסניף שלא לנהל שיחות בערבית. במסרון ששלח לעובדים כתב, "עקב מקרה שקרה כרגע בסניף אני מבקש לא לנהל שיחות בערבית מקדימה. בין עובד לעובד או בין עובד ללקוח. מבקש לדבר בעברית. מי שרוצה יותר מידע על המקרה שקרה נא לגשת אליי".

מרשת ארומה ישראל נמסר בתגובה: "ההנחייה ברשת ארומה הינה לשמור על כבוד הלקוחות ולכן העובדים מתבקשים שלא לשוחח בינם לבין עצמם בכל שפה שהלקוחות אינם מבינים".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-הרשימה המשותפת) וח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) יו"ר משותפות של השדולה למאבק בגזענות התייחסו להנחייה לאיסור השימוש בשפה הערבית בארומה ואמרו, "בארומה כבר מתחילים ליישם את חוק הלאום"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"האיסור על השימוש בשפה הערבית בין העובדים ומול הלקוחות היא פגיעה קשה בזכויותיהם ובכבודם של העובדים והלקוחות הערבים. כנראה שבארומה שכחו שהשפה הערבית היא שפה רשמית במדינת ישראל. ככה זה כשהממשלה משדרת מסרים גזעניים ונותנת לגיטימציה להוראות הזויות במקומות עבודה גדולים כמו ארומה.
ההוראה שניתנה לעובדי ארומה בסניף ערד מבזה כל עסק בישראל שמכבד את עצמו, היא מהווה פגיעה ישירה בעובדים ואנו דורשות ממנהל הסניף לחזור בו ולהתנצל."

תגובה אחת

  1. מציע לחברי כנסת להרגע אחרת הערבים ימצאו עצמם ללא עבודה…. מה לא ברור? לא מדברים בשפה שהלקוח לא מבין ובטח לא בחזית … קצת כבוד. אין פה שום עניין של לאום, זה פשוט ולא מסובך.

Back to top button