חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

חיל האוויר הסיר סרטון שהופק ליום האישה, "פוגע ברגשות הדתיים"

ביום האישה הבינלאומי (חמישי) חיל האוויר פרסם סרטון בעמוד הפייסבוק שלו בו הציג את מגוון הפעילויות בהן משרתות בנות החיל. הסרטון נועד בכדי להביא לתודעת הציבור את התפקידים המגוונים בהן לוקחות חלק הנשים בחיל, וזאת לצד אמירות שוביניסטיות בהן נתקלו לא מעט בנות שעשו הכל כדי להצליח ולהגיע הכי גבוהה, להיכן שרצו.

(צילום: חיל האוויר)
(צילום: חיל האוויר)

הסרטון הוסר מהרשת לאחר שבחיל האוויר נכנעו ללחצים שהפעילו עליהם גורמים שונים שטענו כי הסרטון לועג לדברי הרבנים המתנגדים לשילוב נשים במערך הלוחם של צה"ל.

באתר החרדי "סרוגים" דווח כי יו"ר ארגון רבני קהילות ובנו של הרב שמואל אליהו, הרב עמיחי אליהו תקף בחריפות את הסרטון של חיל האוויר ואמר, "החוצפה של דובר צה"ל לא יודעת גבולות. השימוש שהוא עושה בכספי ציבור לפלג ולהסית נגד החברה הדתית דורש את פיטוריו המיידים", אמר הרב אליהו לסרוגים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרב אליהו ביקש לדמיין מצב "בו הרבנות הראשית הייתה מפיקה סרטון שמזלזל בבתי המשפט או חלילה הפמיניזם. דמיינו כיצד הייתה מגיבה התקשורת".

(צילום: חיל האוויר)

עוד הוא הוסיף כי "הדיון הציבורי ראוי שיעשה ע"י מי שאמונים לכך. ונבחרו לשם כך ע"י העם. תפקידו של צה"ל הוא לנצח את האויב ולפעמים נראה שמפקדים מסויימים איבדו לגמרי את האיזון וההבנה מי אויב ומי אח".

על תוכן הסרטון עצמו אמר הרב אליהו: "הופתעתי מהמגמה הרדודה של הסרטון. כולו זרוע בשקרים ובחצאי אמיתות. העולם הדתי כולו רואה באישה את פאר היצירה ובהתקדמותה חלק מתהליך הגאולה. "ראוי היה למדינת ישראל שהדובר של הגוף המרכזי שנמצא בלב החברה ישראלית יעסוק ביצירת אווירה מאחדת במקום להסית בשקרים כנגד ציבור שלם", חתם.

(צילום: חיל האוויר)

הסרטון הוסר לבסוף לאחר כשעה מהרגע שפורסם וצבר עשרות אלפי שיתופים ולייקים.

מדובר צה"ל נמסר: "הסרט המדובר הוכן על ידי אנשי המדיה של ביטאון חיל האוויר ואינו תוצר רשמי של יחידת דובר צה"ל. מבלי להתייחס לתוכנו של התוצר נציין כי הוא לא אושר כפי שנדרש מתוצרים המתפרסמים בפלטפורמות של צה"ל. בעקבות כך יוגדרו נהלים ברורים בנושא".

לאחר הסרת הסרטון היו לא מעט חברי כנסת שהגיבו. ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה, "הסרטון המקסים הזה מוגש כשירות לכם, אחרי שבחיל האוויר נכנעו ובלחץ גורמים עתיקים וחשוכים מתקופת האבן, הורידו אותו מעמוד הפייסבוק שלהם. זה סרטון שהפיק חיל האוויר ביום האשה הבינלאומי, כדי לעודד חיילות לשרת בתפקידים שעד כה נמנעו מהן, והוא מתמודד בחן עם אמירות שוביניסטיות שמוטחות בצעירות שיש להן שאיפה להצטיין ולהצליח. סרטון יפה, תמים, מעצים – קצת חנוני, הכי הכי מיינסטרימי שיש.

אבל הי, מתברר שלהביע התנגדות מנומסת ומחוייכת למשפט "נשים צריכות להיות בבית" נחשב מאוד קיצוני, מתריס ומתגרה בעיני גורמים קיצוניים בציונות הדתית, שכבר מזמן לא מתכתבים גם עם נשים במגזר שלהם עצמם. הכניעה המגונה הזאת של צה"ל היא סטירה בפרצופן של חיילות וקצינות."

(צילום: חיל האוויר)

ח"כ עמיר פרץ כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה להורדת סרטון חיל-האוויר על שירות נשים משמעותי בצה"ל, בטענה שהוא פוגע ברגשות הדתיים, כי "מי שנפגעו מסרטון חיל-האוויר לרגל יום האישה לא שונים ממי שנפגעו משירת דבורה, שמהללת את השבטים שיצאו למלחמה וגוערת במי שהתחמקו ממנה. ‬
‫לוחמות צה״ל ימשיכו לשמור על כולנו, על מי שגאה בהן כמוני וגם על מי שרגשותיו נפגעו."

ח"כ שפיר על מחיקת הסרטון של חיל האוויר :‏ "אם הסרטון המצויין הזה הוסר -עצוב מאוד. אין שום קשר בין ציונות לבין הניסיון הפתטי של פוליטיקאים אינטרסנטים לפגוע בלוחמות אמיצות ששומרות על המדינה, ולהחליש את צהל- יודעת ובטוחה ש‎בצה"ל לא נבהלים משטויות"

צפו בסרטון חיל האוויר שהוסר מהפייסבוק (צילום: חיל האוויר)

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח