חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

בשורה לאזרחים: די לטרטורי הדואר הרשום – התעלומה נפתרה!

היום (חמישי) ייכנס לתוקף חוק הדואר של ח"כ ד"ר נחמן שי, המבשר כי החל מהיום יישאו כל דברי הדואר הרשום, להוציא דואר ממשלתי ועירוני, את כתובת השולח.

עד כה אדם היה מקבל הודעה בדבר דואר רשום שעליו לא צוין שם וכתובת השולח. כך, יכול היה הנמען לגלות את זהות השולח רק בעת איסוף הדואר בסניף הדואר. אי ציון פרטי השולח גרם לטרחה ולבזבוז זמן מיותר של האזרחים. בדרך מעוותת זו גרמו לאזרחים לאסוף את הדואר, גם אם הם לא רצו בו.

מעתה, תודות לחוק הדואר של ח"כ שי, דואר ישראל ינהל רישומים של החבילות, המוען, הנמען, וכן כתובות של שניהם. באופן זה, מקבל ההודעה בדבר הימצאות דואר רשום בסניף, ידע מראש איזה דואר מצפה לו ומי שלח אותו, מה שיאפשר לו להחליט ביחס לדחיפות ההגעה לסניף. בנוסף, אם יאחר להגיע לסניף והדואר יישלח בחזרה למוען, הוא יוכל מעתה לראשונה ליצור עמו קשר ולדרוש שישלח מחדש את הדואר הרשום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני), יוזם החוק: "החוק נועד להגביר את השקיפות ולאפשר לכל אזרח להחליט האם הוא מעוניין להגיע לסניף הדואר ולקבל את הדואר הרשום שהגיע עבורו. אין סיבה שנגיע לסניף בלי לדעת מה אנחנו הולכים לקבל. זוהי זכות אזרחית בסיסית, שנלקחה מאתנו בגלל ההתחכמות של הממשלה והרשויות. זאת ועוד, כאשר פרטי המוען לא יופיעו, נדע כי מדובר בדואר רשמי ונחליט האם לאספו״.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח