חדשות הארץמבזקים

לאחר 4 ימי הכשרה: 25 מתנדבים חדשים הצטרפו ליחידת החילוץ של זק"א

25 מתנדבי זק"א סיימו אמש בהצלחה קורס "מחלץ 02" בבה"ד 16 בפיקוד העורף ומצטרפים ליחידת החילוץ של ארגון זק"א המונה מאות מתנדבים בפריסה ארצית.

במשך ארבעה ימים הוכשרו התאמנו והוסמכו המתנדבים בבסיס ההדרכה של פיקוד העורף במטרה לפעול ולהגיש סיוע מהיר לנפגעי אסון במתאר אתרי אסון והרס. ההכשרה כללה התמצאות והתנהלות כמגיבים מהירים בתרחישי ייחוס וסוגי הרס, רפואת חילוץ ומודיעין אוכלוסיה לצד הכשרת חילוץ וטיפול באירוע רב נפגעים.

הכשרת מתנדבי זק"א כמחלצים הנה מסורת ארוכת שנים של שיתוף פעולה מקצועי בין פיקוד העורף וארגון זק"א אשר בא לידי ביטוי באירועי קריסה והרס שהתרחשו בשנים האחרונות כשהבולטים שבהם קריסת החניון בתל אביב ופיצוץ המבנה ביפו לפני חודשים ספורים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חניכי הקורס זכו לשבחים ממדריכי הקורס על הרצינות והידע המקצועי שהספיקו לרכוש בימים ספורים בלבד.

הקורס יצא אל הפועל בעידודו של אלוף פיקוד העורף שציין כי ״שיתוף הפעולה בין הפיקוד שבאחריותו לארגון זק״א הינו שיתוף פעולה מבורך ונחוץ מאוד. ארגון זק״א הוכיח פעם אחר פעם כי מתנדביו יהיו מהראשונים להגיע לזירת אירוע ועל כן יש חשיבות גדולה שיהיו בעלי הכשרה מקצועית בתחומי החילוץ.״

חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות של זק"א, אמר: המתנדבים מצטרפים ליחידת החילוץ של זק"א ויוכלו לתת מענה בחילוץ ובהצלת חיים במקרה של אסון ובו לכודים כגון קריסת מבנים או רעידת אדמה בארץ ובעולם. שיתוף הפעולה עם פיקוד העורף הנו שילוב ייחודי של מתנדבים אזרחים הפועלים לצד מחלצי היחצ"א (יחידת החילוץ הארצית של פקע"ר) שילוב שהוכיח את יעילותו באירועים בעבר. אנו מייחלים ומתפללים שתמיד נשתף פעולה רק באימונים ולא חלילה באירועי אמת".

צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות זק"א
Back to top button