צרכנות

הכנס הישראלי ה-3 למניעת התעמרות בעבודה, 15.3.18 האקדמית נתניה.

ב- 15.3.18 יתקיים הכנס הישראלי ה-3 למניעת התעמרות בעבודה באקדמית נתניה ובשיתופה.
הכנס מיועד לכל מי שנמצא בעולם העבודה: מנהלים, עובדים, אנשים שנחשפו לתופעה, כמו גם לאנשים שרוצים להכיר אותה, לדעת למנוע אותה, או להתמודד אתה כאשר היא מתרחשת.

כמו כן, הכנס מיועד  לאנשים שמתמודדים עם התופעה מהצד המקצועי: עורכי דין, מטפלים, רופאים ועוד. בכנס ירצו ממיטב המומחים העוסקים בנושא, כל אחד בתחומו, ונחשף להרצאות מרתקות ולאירועים מטלטלים אשר יחדדו את התוצאות ההרסניות של התעמרות בעבודה ואת הצורך לטפל, לשנות ולחוקק, לצד אסטרטגיות מעשיות להתמודדות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין המרצים ח"כ מרב מיכאלי יוזמת החוק למניעת התעמרות בעבודה, ד"ר אורית קמיר, יו"ר אקדמי של המרכז הישראלי לכבוד האדם, רן רזניק, כתב בכיר ופרשן בריאות אשר יראיין את אביבה מילגלטר מובילת המאבק הציבורי נגד התעמרות ברופאים, ד"ר גיל מיליקובסקי, מייסד ונשיא Alliance for Patient Safety אשר נבחר כאחד מ- 20 האנשים ששיפרו את שירותי הבריאות בארה"ב, ד"ר גדי רביד דיקן ביה"ס למנהל עסקים האקדמית נתניה, עו"ד משה מנור מומחה לדיני עבודה ועוד מרצים מרתקים.

התעמרות בעבודה הוא נושא שלא היה מוכר בארץ ואפילו לא היה לו שם עד לפני כמה שנים אולם פרסום הספר "המגפה השקטה במקומות העבודה – התעמרות, הצקה, התנכלות, התעללות פסיכולוגית" של איתן מאירי, פסיכולוג תעסוקתי שעוסק וחוקר את הנושא, פרץ את הדרך להבנת התופעה ולטיפול מנע בה.

מאז הנושא עלה לסדר היום הציבורי, התראיינו בתוכניות רדיו וטלוויזיה רבות בנושא, חברת הכנסת מרב מיכאלי העלתה הצעת חוק למניעת התעמרות בעבודה וקיימנו אין ספור ימי עיון והרצאות בנושא בארגונים שונים, החל מארגונים ציבוריים, מערכות אכיפת החוק והמשפט, מערכות בריאות, ועדי עובדים ועוד ועד לחברות מסחריות גדולות ועסקים בינוניים וקטנים.

עשינו דרך חשובה בהכרה של התופעה אולם דרך ארוכה עוד לפנינו בכל הקשור בטיפול בנפגעים, בהשלמת החקיקה ובעיקר בנקיטת צעדי מניעה להתרחשותה של התעמרות.
היום ישנה הכרה בנזקים העצומים שהתעמרות בעבודה גורמת, הן לפרט הנפגע, הן לסביבת עבודתו המושפעת מהאווירה העכורה והן לארגון שסובל מנזקים כלכליים חמורים ומיותרים. הפגועים ביותר הם אותם אנשים שעוברים עצמם את ההתעמרות על ידי מישהו במקום עבודתם.  הדבר גורם  להם לסבל רב, נפשי וגופני והם זקוקים לעזרה, לתמיכה נפשית-ריגשית, לליווי ולהדרכה איך להתנהל מול כל הגורמים במצב זה אליו נקלעו באל כורחם. בנוסף, כשיש התעמרות במקום העבודה היא גורמת לאווירת עוינת ולא נעימה לכל מי שנמצא במעגלי השפעתה,  לא רק לנפגע עצמו אלא גם לסובבים אותו הקרובים יותר והקרובים פחות. זה דבר מחלחל, מדבק ומעכיר, בדיוק כמו שאווירת עבודה חיובית ונעימה מדבקת וגורמת לשגשוג של כולם. עוד מהשפעתה הרעה –  ההתעמרות בעבודה  גורמת לימי היעדרות רבים, לעזיבת ותחלופה גדולה של עובדים, לרוב עובדים מצוינים, לצורך להכשיר עובדים חדשים, לירידה בתפוקה, לעלייה במספר תאונות העבודה שנגרמות בשל כך ולפגיעה בשם הטוב של הארגון. יוצא מכך שזהו אינטרס משותף הן לעובד, הן למנהלים והן לארגון למנוע מקרי התעמרות של עובדים בעובדים אחרים בארגונם. מודעות של כל הדרגים ושל כל העובדים לנזק ולחומרה של הנושא ופעילות לניטורה על כן חשובות ומתגמלת ביותר.

 

אנחנו מזמינים אותך להירשם לכנס למניעת התעמרות בעבודה כדי להכיר את התופעה וסימניה, לדעת למנוע אותה, וכדי לדעת להתמודד אתה כאשר היא מתרחשת.
כי לכל אחד מגיעה סביבת עבודה מכבדת!
לפרטים ולהרשמה: http://www.nihul.org/conferences

 

 

 

Back to top button