חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "התוקפנות האיראנית חייבת להיעצר והיא תיעצר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו השתתפו אמש (רביעי) באירוע הוקרה לנתן שרנסקי בניו-יורק. באירוע השתתף גם נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש.

ראש הממשלה נתניהו אמר באירוע, "אני האמנתי שמנהיגות מערבית חזקה ויציבה תוכל לנצח במלחמה הקרה שמעטים חשבו שאפשר לנצח בה. ולמעשה זה מה שניגשנו לעשות. אביטל, את זוכרת שדיברנו עם ממשל רייגן, אני חייב להזכיר את מזכיר המדינה שולץ, הוא היה פשוט מדהים, השגרירה ג'ין קירקפטריק ורבים אחרים, ואמרתי להם, כמו שאמרו אחרים: אם תלחצו חזק יותר, הם יישברו. לא כולם האמינו לנו. אני זוכר את ילנה בונר, רעייתו של אנדריי סחרוב. היא אמרה לי: 'סחרוב ימות בכלא'. אמרתי: 'לא, הוא לא. אם תלחצו עליהם, הם יישברו והם ישחררו את שרנסקי ואת סחרוב ואת 400,000 היהודים'. זה המספר שאמרתי. אני שמח שתחזיותיי התבדו, כי הגיע לכאן מספר כפול מזה."

צילום: חיים צח / לע"מ

"אם תלחצו עליהם, הם יישברו." אמר נתניהו והוסיף "אותה אמונה צריכה להנחות אותנו היום כיוון שישנה עוד אימפריה בהתהוות במזרח התיכון. גם היא מדכאת את בני עמה, גם היא משליטה טרור על שכנותיה, אבל גם היא חלולה מבפנים. אם תלחצו עליה היא תישבר, היא תיכנע ללחץ חזק מצד העולם החופשי, והמדינה הזאת היא איראן, והתוקפנות האיראנית חייבת להיעצר והיא תיעצר. אם אתם רוצים לכבד את מורשתו של נתן, אז תתמכו בגברים והנשים האמיצים באיראן שנלחמים למען החירות, נכספים לחירות, מתפללים לחירות ומתפללים לתמיכתנו במאבקם. זאת הדרך הטובה ביותר לכבד את מורשתו של נתן. תודה לך נתן על שירותך לעם היהודי. תודה על שירותך למדינה היהודית. תודה על השירות שלך למען החופש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח / לע"מ
Back to top button