חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

שינוי חוק "חזקת הגיל הרך" אושר בקריאה ראשונה

היום (רביעי) אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את שינוי "חזקת הגיל הרך" שהוביל חבר הכנסת יואב קיש. ההסדר הקיים (חזקת הגיל הרך) קובע כי ילד עד גיל 6 לבני זוג שחיים בנפרד יהיה אצל אימו. 33 חברי כנסת תמכו 16 התנגדו וההצעה תועבר לוועדה המשותפת.

יו"ר ועדת הפנים, חה"כ יואב קיש אמר בתגובה כי זהו יום חשוב לאבות והאמהות הגרושים בישראל ויום חשוב הרבה יותר לילדים.

"לכל ילד מגיע גם אבא וגם אמא גם אם הם גרושים. הורות משותפת היא הדבר הכי בסיסי למען רווחתו וגידולו של הילד. הרחקת אחד ההורים משותפות בגידול ילדיו פוגעת בראש ובראשונה בילדים עצמם." אמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה"כ קיש הוסיף כי "התיקון לחוק יאפשר לבתי המשפט להתחשב בשיקולים הרבה יותר שוויוניים כלפי שני ההורים דוגמת: מצבו הגופני והנפשי של הקטין, צרכיו ההתפתחותיים של הילד, רצונו של הילד, אופיו וכישוריו, קיומו של קשר סדיר וישיר עם כל אחד מההורים וקשר עם כל בני משפחתו, הכבוד ההדדי בין הורי הילד והיכולת לדאוג לכל צרכיו של הילד."

קיש הבהיר כי "תיקון חוקי הגירושין הישנים הפוגעים באבות, בילדים היא משימה שלקחתי על עצמי כמחוקק. היום עשינו צעד נוסף בדרך לבטל את העוול שהחוק עושה לאבות הגרושים. אני שמח שהחוק מתקדם ואעשה הכל על מנת שיעבור גם בקריאה שנייה ושלישית עוד בכנסת הזו."

גם ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד וממובילי התיקון לחוק חזקת הגיל הרך התייחסה להצעת החוק ואמרה כי "אין מקום בחוק לסעיף האיתנות הכלכלית, אך גם לא לסעיף המטפל העיקרי. אני שמחה שהראשון הוסר ובמקומו הוכנס סעיף היכולת של כל אחד מההורים לדאוג למכלול צרכיו של הקטין, כי זה מה שחשוב באמת. הדבר איפשר לנו להעביר את החוק בקריאה ראשונה ולהתקדם עוד צעד משמעותי לעבר אישורו הסופי. אני הרבה פחות שמחה ויכולה רק להצטער, על שלא זכינו לאותה מידת פשרה לגבי הסעיף שמעניק יתרון במשמורת למטפל העיקרי בילד במהלך השנתיים שקדמו להסדר. מדובר בשלילת הזכות הבסיסית של הילד לשני הוריו לאחר הגירושין ובסעיף שהוא 'סוס טרויאני' שמטרתו היא לרוקן את החוק מתוכנו ולבלום מהפכה חברתית שמתרחשת כבר עתה בשטח. לכן אמשיך להיאבק להסרתו מהחוק בטרם יאושר לקריאה שנייה ושלישית."

החוק עבר בקריאה ראשונה אך ייתכן שלא יעבור לקריאה שנייה ושלישית. זאת לאחר שהלשכה המשפטית של משרד האוצר ציינה כי החוק עבר בתמיכתם של 33 חברי כנסת בלבד ולא ברוב של 50 חברי כנסת לפחות כפי שנדרש בחוק מאחר ומדובר בחוק בעל עלות תקציבית משמעותית.

Back to top button