חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נדחתה ההצבעה על הארכת חוק הותמ"ל

בסופו של דיון שנערך הבוקר (רביעי) בוועדת הפנים של הכנסת בעניין הארכת חוק הוותמ"ל (קידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור) הודיע יו"ר הוועדה כי הוא דוחה את ההצבעה לאור ההתנגדויות הרבות.

עמיר ריטוב, יו"ר מרכז המועצות האזוריות אמר בדיון: "אנחנו, השלטון המקומי עומדים כאן בחזית אחידה ומצטרפים לדעתם של רוב חברי הכנסת שראו את חוק הותמ"ל כהוראת השעה וכפתרון הבעיה הכאובה של מחירי הדיור, אבל לא כתכנון המיטיבי. למרות שאביגדור יצחקי ואריאל יוצר הציגו ניסיון של הותמ"ל לייצר תכנון נכון, לא כך הוא הדבר, זהו לא תכנון מאוזן ולא תכנון משתף. הפגיעה היא גם במרכזי הערים וגם במרחבים הפתוחים – ייתכן שהוועדות המחוזיות הרוויחו ביושר את הוותמל"ים אבל היום הוועדות המחוזיות עובדות כמו שצריך. מבחינתנו וותמל"ים בשטחים פתוחים זה קו אדום – זה הזמן לעצור,לחשוב ולחזור לתכנון הנכון"

איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו ציין כי "תכנית הסיפוח לא תקום ולא תהיה – הוועדה איבדה את התוקף המוסרי שלה, היא רומסת את ההתיישבות והחקלאות, ואבדה מזמן את האיזונים הראויים, הנחוצים להליך תכנוני הולם. לכן הארכת החוק בהוראת שעה תהיה בכייה לדורות"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח