חדשות הארץמבזקים

ההסתה נמשכת: סרטון אנימציה המהלל את המחבל שרצח את הרב שבח

הערבים מפרסמים הערב (שלישי) סרטון אנימציה בו הם מציגים את פעולותיו של המחבל הארור אחמד ג'ראר שרצח את הרב רזיאל שבח ז"ל בחוות גלעד.

הסרטון מתחיל בהריסת ביתו של אבי המחבל, נאסר ג'ראר בכיר חמאס שחוסל על ידי צה"ל בכפר טובאס בשנת 2002 לאחר שתיכנן לבצע "מגה פיגוע". בהמשך הסרטון נראה המחבל אחמד ג'ראר קם מתוך ההריסות ונראה הקטע בו הוא נוסע ברכב צמוד לרכבו של הרב רזיאל שבח ז"ל ומבצע לעברו ירי.

לאחר מכן הסרטון מציג את המחבל מסתתר מפני כוחות הביטחון שהחלו בסריקות לאיתורו בכפר אל יאמון, המחבל נראה עם מישהו נוסף שמחפה על המחבל ובשעה שהוא נמלט מבצע ירי לעבר כוחות הביטחון. הוא ממשיך בריצה עד שמוצא מקום מחסה. אז שומע המחבל את לוחמי צה"ל כשהם מקיפים את הבית וקוראים לו לצאת, הוא יוצא והוא מחוסל בקרב יריות קצר. בסוף נראית הלווייה של המחבל ונכתב "האגדה על אחמד ג'ראר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדובר בסרטון הלל לאותו מחבל ארור כחלק ממסע ההסתה הנמשך ברשות הפלסטינית.

בתוך כך עברה היום הצעת חוק תיקון פקודת המשטרה (קביעת תנאי לוויות למחבלים) של חה"כ ד"ר ענת ברקו בהצבעה בוועדת הפנים. החוק עבר הכנה לקריאה שנייה ושלישית ויעלה מחר במליאה. חה"כ ד"ר ענת ברקו אמרה בתגובה כי לוויות מחבלים לא יהפכו לבסיס להכנה ותכנון פיגוע הטרור הבא! והוסיפה "הלוואי שלא היה צורך בחוק הזה. המשטרה צריכה לקבל את כל הכלים בכדי לבצע את התפקיד שלה ולשמור על ביטחון הציבור והאזרחים. לצערי, בג"ץ ג'בארין הכתיב אחרת ומכאן נולדה הצעת החוק שלי.

במחקרים רבים שביצעתי בעבר בחיי האקדמאיים גיליתי כי המחבלים אותם ראיינתי, רובם זכרו את הנקודה שבה הם גויסו לארגוני הטרור בזמן לוויות וקבורה של מחבלים. זו הייתה נקודת המפנה בחייהם. קטינים וצעירים רבים שלא מותירים להם ברירה בזמן הלוויה ומפעילים עליהם לחץ המוני להתגייס, הופכים למחבלים ורוצחים של אזרחינו בעתיד.

הצעת החוק שלי תגדיר סמכות בידי המשטרה לקבוע את תנאי הלוויות למחבלים ותמנע את המחזות שראינו בלוויות באום אל פחם של רוצחי השוטרים שלנו בהר הבית. לוויות המחבלים לא יהפכו למסע הסתה לטרור, לאומנות והכנה לפיגוע הבא! מדינת ישראל לא תיהפך להיות שלוחה של החמאס העזה."

Back to top button