חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"ראיות חדשות נגד בכיר הרשות ג'יבריל רג'וב בגין הסתה לרצח יהודים"

השדולה לחיזוק תודעת הניצחון התכנסה היום (שלישי) בכנסת יחד עם "הפרויקט לניצחון ישראל" לדיון שעסק באחריות הישירה של הרשות הפלסטינית להסתה.
באירוע, הוצגו ראיות חדשות נגד בכיר הרש"פ ג'יבריל רג'וב על הסתה לרצח. חברי הכנסת פורר ושטרן הציגו צעדים פרקטיים שעל ישראל לנקוט כנגד הרשות הפלסטינית בעבור הסרבנות הפלסטינית וההסתה האלימה כנגד יהודים. אחד הצעדים הם הצעת החוק הממשלתית שהגיש שר הביטחון אביגדור ליברמן והצעת החוק הפרטית של ח"כ אלעזר שטרן, אשר עברה אתמול בקריאה ראשונה וקוראת לקיזוז הכספים המועברים לרשות הפלסטינית בגין תמיכתה בטרור. בנוסף, הצעת חוק של ח"כ פורר, עליה חתומה כל סיעת ישראל ביתנו, שתקל על הגשת תביעות נזיקין כנגד הרש"פ , מנהיגיו וארגונים אחרים המסיתים לטרור. עוד השתתפו בכינוס חבר הכנסת אברהם נגוסה, חבר הכנסת חמד עמאר, חבר הכנסת יהודה גליק, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, חברת הכנסת ענת ברקו וחברת הכנסת נורית קורן.

הראיות החדשות הוצגו על-ידי מר איתמר מרכוס, מקים ארגון מבט לתקשורת פלסטינית- Palestinian Media Watch וסא"ל במיל' מוריס הירש, היועץ המשפטי של הארגון אשר שירת 19 שנים בצה"ל וסיים את שירותו בתור פרקליט איו"ש. לצד המשתתפים הופיעו בני משפחות שכולות שיקיריהם נרצחו בגל הפיגועים. בדבריהם הדגישו את המחיר הכבד של ההסתה והתמשכות מעגל הדמים.

הראיות מראות כי רג'וב קרא באופן מפורש לביצוע בפיגועים נגד "מתנחלים וחיילים". בסרט נוסף שהוצג נראה הוא מכנה את המחבלים שביצוע פיגועים רצחניים, "כתר" על ראשי הפלסטינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בכיר הרשות ג'יבריל רג'וב

"הראיות מוכיחות כיצד ההסתה בקרב ההנהגה הפלסטינית בשלושת גלי הטרור האחרונים החל מ-1996 ועד היום השפיעה באופן ישיר על האלימות בשטח ואת השלכותיה של מדיניות העלמת העין של מדינת ישראל. לדוגמה בגל הטרור שבין 2015-2016 רג'וב צוטט בטלוויזיה הפלסטינית כמי שאומר 'אלו מעשי גבורה של יחידים- אנו מחשיבים אותם לגיבורים," הדגיש איתמר מרכוס והוסיף, "יש להפסיק את החסינות על הסתה לבכירי הרשות הפלסטינית במיוחד לקראת ה-14 למאי, מועד העברת השגרירות האמריקאית לירושלים."

לדברי סא"ל במיל' מוריס הירש: "הראיות נגד רג'וב מהוות בסיס לחקירה, להעמדה לדין והן להרשעה. חייבת להיות הבנה שלא ניתן לאפשר לגורמי הרשות הפלסטינית, ובמיוחד הגורמים הבכירים כמו ג'יבריל רג'וב, להשמיע דברי ההסתה מבלי שיינקטו נגדם הליכים משפטיים. המעמד הבכיר שלהם בקרב החברה הפלסטינית מעניק משקל עצום לדבריהם. העלמת עין מדברי ההסתה אינה תורמת להשגת יעד השלום, אלא גורם לעוד יותר שנאה ולביצועם של פיגועים נוספים. עד סוף השבוע תוגש תלונה במשטרה נגד רג'וב יחד עם מספר משפחות שכולות שאף נכחו באירוע."

ח"כ עודד פורר הציג הצעת חוק שמטרתה תהיה לתת אפשרות לנפגעי טרור או משפחותיהם לתבוע את הרש"פ לפיצויים: "הגיע הזמן להפסיק להסתפק אך ורק בדיבורים על ההסתה הפלסטינית, ולנקוט צעדים ממשיים כנגדה. דרך ספרי הלימוד של הפלסטינים גדל דור שלפיו אין למדינת ישראל זכות קיום. וזאת ההוכחה כי ההסתה היא תוצר של אי ההכרה במדינת ישראל."

ח"כ אלעזר שטרן הדגיש כי, "לא משנה היכן אנו ממוקמים במפה הפוליטית, ההסתה היא מכשול להשגת כל המטרות," ואילו ח"כ אברהם נגוסה הוסיף כי, "עד שהפלסטינים לא יעברו מדחייה להכרה במדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי, כל ניסיון לייצור שלום אמיתי ייכשל."

אשרף ג'עברי ומארק חאלווה השתתפו אף הם בדיון וייצגו את העמדה הפלסטינית הקוראת לשיתוף פעולה אזורי.

השדולה לחיזוק תודעת הניצחון הישראלי פועלת בהשתתפות 26 ח"כים מרוב מפלגות הבית אשר מאמינים כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני יסתיים רק כאשר ההנהגה הפלסטינית תכיר בישראל כמדינת הלאום היהודי ותודה בתבוסתה במלחמתה רבת השנים כנגד ישראל. יושבי ראש השדולה הינם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) וח"כ אברהם נגוסה (ליכוד). השדולה פועלת בתיאום יחד עם שדולה מקבילה בקונגרס האמריקאי"The Congressional Israel Victory Caucus" .

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח