חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו:"התרעתי מפני הסכם הגרעין מול איראן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם לפני זמן קצר (שלישי) בוועידה השנתית של AIPAC בוושינגטון. נתניהו אמר,"הטוב הוא טוב מאוד והוא הולך ומשתפר. הרע הוא רע מאוד והוא הולך ומחמיר, והכוח שעומד מאחורי רוב הרע הזה הוא המשטר הרדיקלי בטהראן. חובה עלינו לעצור את איראן.

כשנשאתי כאן דברים לאחרונה, התרעתי מפני הסכם גרעין שיהווה איום על הישרדותה של ישראל, ביטחון האזור ושלום העולם. התרעתי על כך שהמשטר בטהראן משקר שוב ושוב לקהילה הבינלאומית ושאין לבטוח בו. התרעתי על כך שההסכם מעניק לאיראן דרך סלולה לפיתוח ארסנל גרעיני בתוך קצת יותר מעשור. והתרעתי על כך שהסרת סנקציות לא תהפוך את המשטר האיראני למתון יותר או שוחר שלום אלא דווקא ליותר קיצוני ויותר תוקפני, הרבה יותר מסוכן.

וזה, גבירותי ורבותי, בדיוק מה שקרה. הנה מה שאיראן עושה היום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האפילה אופפת את אזורנו. איראן בונה אימפריה תוקפנית: איראן, עיראק, סוריה, לבנון, עזה, תימן. ויש עוד בדרך. כעת איראן חותרת להקים בסיסים צבאיים קבועים בסוריה, לבנות גשר קרקעי בסוריה שיחבר את טהראן לטרטוס ולים התיכון, ובנוסף להעברת חיל הים והאוויר שלהם לסוריה כדי שיוכלו לתקוף את ישראל מקרוב יותר, היא פועלת לבנות מפעלים לייצור טילים מדויקים בסוריה ולבנון נגד ישראל.

אני לא אאפשר לזה לקרות. אנו לא נאפשר לזה לקרות. חובה עלינו לעצור את איראן, ואנו נעצור את איראן.

בשבוע שעבר קראנו את מגילת אסתר המספרת על הניסיון להשמיד את העם היהודי. הם נכשלו אז. הם ייכשלו היום. לעולם לא נאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני. לא עכשיו, לא בעוד עשר, לעולם לא.

הנשיא טראמפ הבהיר שהממשל שלו לא ישלים עם התוקפנות האיראנית באזור. הוא הבהיר שגם הוא לעולם לא ישלים עם איראן גרעינית. זאת המדינה הנכונה. אני מצדיע לנשיא טראמפ על כך. והנשיא גם הבהיר שאם הכשלים הפטאליים בהסכם הגרעין לא יתוקנו, הוא יפנה עורף להסכם וישיב את הסנקציות. ישראל תעמוד לצדה של אמריקה, וכמוה גם מדינות רבות אחרות באזור.

שעה שאנו מתמודדים עם תוקפנותה של איראן, עלינו לזכור תמיד את העם האיראני האמיץ. הוא סובל. התקוות שלהם, האומץ שלהם. נשים נכלאות על הסרת החיג'אבים שלהם. סטודנטים מעונים ונורים על כך שקראו לחופש. אנו ניצבים יחד עם אלה באיראן הניצבים למען חופש. אני מאמין שיבוא יום והעריצות האיומה הזאת תיעלם מן העולם, ואז והידידות ההיסטורית בין העם הישראלי והעם הפרסי שוב תפרח. היום יש לנו את המן. מחר יהיה לנו את כורש וידידות ושלום".

תמונת ארכיון
Back to top button